مرکزی

کاهش مصرف گاز خانگی در دو ماه ابتدایی پائیز در ساوه

عباس اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در ساوه با بیان اینکه ارائه آموزش به شهروندان در خصوص مصرف بهینه و صحیح گاز باعث جلوگیری از هدر رفت این سرمایه ملی خواهد شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد مصرف گاز خانگی شهرستان در ماه‌های مهر و آبان ماه سال جاری به دلیل رعایت الگوی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳ میلیون متر مکعبی داشته است.

وی مصرف گاز خانگی در دو ماه ابتدایی پائیز سال گذشته را ۴۰ میلیون و ۵۴۲ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در سال جاری با کاهش ۳ میلیون متر مکعبی به ۳۷ میلیون و ۵۶ هزار متر مکعب رسیده است. 

رئیس اداره گاز ساوه افزود: در بخش صنعتی، اما مصرف گاز رشد داشته و از ۱۲۹ میلیون و ۹۰۵ متر مکعب در سال گذشته به ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در سال جاری رسیده است.

اکبری با بیان اینکه سال گذشته دو کارخانه سیمان ساوه از ابتدای آذرماه با محدودیت مصرف گاز مواجه شدند، بیان کرد: امسال از ۲۶ آبان ماه این محدودیت تنها به یکی از کارخانه‌ها اعمال شده و دلیل آن نیز کمک به رونق تولید بوده و امیدواریم با همکاری مردم اعمال محدودیت جدیدی برای کارخانه دوم سیمان انجام نشود. 

به گفته رئیس اداره گاز در حال حاضر پوشش گازرسانی شهرهای شهرستان ساوه به صورت ۱۰۰ درصدی است و در بخش روستایی نیز بدلیل وجود برخی مناطق صعب العبور این میزان ۹۷ درصد می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه با مساعدت سازمان‌های مربوطه در سال‌های آتی برنامه گازرسانی به مناطق صعب العبور نیز عملیاتی خواهد شد، گفت: در حال حاضر در راستای افزایش پایداری گازرسانی و استمرار مصرف گاز طبیعی، شبکه‌های سطح شهرستان مورد بازبینی دوره‌ای قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز اصلاحات لازم بر روی آنها انجام شود.

اکبری با بیان اینکه طی روزهای اخیر میزان مصرف گاز کشور از تولید آن پیشی گرفته است، ادامه داد: شهروندان گرامی لازم است جهت همکاری برای کاهش مصرف گاز، دمای خانه خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند و به جای بالابردن دمای وسایل گرمایشی، از لباس‌های مناسب همان فصل استفاده کنند. 

رئیس اداره گاز ساوه بر لزوم رعایت نکات ایمنی در نصب سیستم‌های گرمایشی تاکید کرد و افزود: شهروندان گرامی لازم است بعد از نصب بخاری حتما مسیر دودکش‌ها بررسی کنند، اتصالات و شیلنگ‌ها را مورد آزمایش قرار دهند و از آبی بودن شعله بخاری خود اطمینان حاصل کنند. 

وی گفت: در ادارات و ارگان‌ها نیز می‌بایست وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از خاتمه خاموش شوند و در روزهای تعطیل نیز از خاموش بودن آنها اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا