لرستان

کاهش میزان اهدای خون در فصول سرد/ نیازمند اهدای خون هستیم

غلامرضا حامدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، در رابطه با وضعیت ذخایر خونی لرستان اظهار داشت: به همت مردم نوع‌دوست لرستان میزان ذخایر خون در وضعیت مطلوب قرار دارد و هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان انتقال خون از میزان ذخایر خون هر استان در آن روز  و بر اساس رنگ بندی مشاهده کنند.

وی افزود: نیاز به خون همیشگی است و مدت زمان نگه‌داری از خون و فرآورده‌های خونی محدود است.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد:  براساس تجربیات سال‌های گذشته در فصل سرد سال میران اهدای خون کاهش میابد لذا از همه مردم خواهشمندیم جهت اهدای خون و حفظ ذخایر خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی در رابطه با آمار ۷ ماهه سال جاری اظهار داشت: در ۷ ماه سال جاری از ۲۲ هزار و ۶۷۱ نفر خونگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۲درصد افزایش داشته است.

حامدی بیان کرد: از افراد خون‌گیری شده ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر اهداکننده مستمر، ۲۰ هزار و ۶۴۱ نفر مرد و  و ۲ هزار و ۳۰ نفر زن بودند که میزان اهدا‌کنندگان خون زن نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پخش خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی نیز ۲۹ هزار و ۳۷ مورد بوده که افزایش حدود ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا