اردبیل

کاهش میزان بستری‌شدگان کرونایی استان اردبیل به ۱۴۴ نفر/ لزوم آمادگی در برابر سویه جدید با واکسیناسیون ۹۰درصدی

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: در این مدت ۲۶ بیمار کرونایی با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند که بر این اساس تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۴۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۵۲ بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی و ۴۰ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر یک بیمار کرونایی فوت کرد که به خانواده و بازماندگان این فرد تسلیت عرض می‌کنم.

حبیب‌زاده با اشاره به میزان تزریق واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل اذعان کرد: تاکنون یک‌میلیون و ۶۷۹هزار و ۳۳۲ دز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این تعداد ۸۹۶هزار و ۳۶۱ دز مربوط به مرحله اول، ۷۵۵هزار و ۵۶دز مربوط به مرحله دوم و ۲۷هزار و ۹۱۵دز نیر در مرحله سوم تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به احتمال شیوع سویه اُمیکرون گفت: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در هر دو دز تا آخر آذرماه، آمادگی خیلی خوبی در برابر واریانت جدید اومیکرون داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا