اخبار ورزشی

کاهش وزن در رده سنی پایه سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دهد؟

کاهش وزن در رده سنی پایه سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دهد؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، طی روزهای گذشته مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نونهالان آسیا در شهر امان اردن برگزار شد که تیم ایران با کسب تنها یک مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز و کسب ۱۷۱ امتیاز نایب‌قهرمان شد.

امیرمحمد زرین کام در ۵۷ کیلو تنها طلایی تیم ایران بود، امیرعباس رمضانی در ۴۱ کیلو، سام ارشد در ۴۴ کیلو، آریو برزن محمدی در ۶۲ کیلو، آرشام وهابیان در ۶۸ کیلو مدال نقره گرفتند و متین خندان در ۳۸ کیلو، آرین مهرعلیزاده در ۵۲ کیلو، علی طاهرلو در ۷۵ کیلو و کاویان تواهی در ۸۵ کیلو مدال برنز را از آن خود کردند.

تیم هند با سه طلا، دو نقره و دو برنز و با اختلاف دو امتیازی نسبت به تیم ایران، با کسب ۱۷۳ امتیاز قهرمان این رقابت‌ها شد.

هدایت این تیم را مسعود واحدی قهرمان پیشین تیم ملی برعهده داشت.

فدراسیون کشتی در پایان مسابقات قهرمانی آسیا قصد ایجاد تغییرات در کادرفنی این تیم را دارد، اما دلیل اصلی‌اش کسب نایب‎قهرمانی آسیا نیست. گفته می‌شود دلیل آن زیاد وزن کم کردن ۴-۵ نفر از اعضای تیم ملی نونهالان بوده، چیزی که رئیس فدراسیون بارها تاکید داشته اجازه نمی‌دهد در رده‌های سنی پایه، کشتی‌گیران وزن کم کنند.

علیرضا دبیر بارها تاکید کرده که حتی اگر این مسئله به لحاظ تیمی به تیم‌های اعزامی به مسابقات رده‌های سنی پایه خصوصا نونهالان و نوجوانان ضربه بزند، اما نباید با وزن کم کردن نتیجه گرفت چراکه با این کار آینده کشتی‌گیر به لحاظ بدنی به خطر می‌افتد.

کشتی آزاد جوانان آسیا| کسب یک مدال طلا و سه نقره در روز نخست برای نمایندگان ایران

 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا