Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کاهش ۱۳ درجه‌ای دما و یخبندان شبانه در تهران/ هشدار اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی - خبرگزاری برگزیده های ایران
تهران

کاهش ۱۳ درجه‌ای دما و یخبندان شبانه در تهران/ هشدار اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی

مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران اظهار کرد: بر اساس داده های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر فردا تا یکشنبه در بعضی ساعات بارش باران به ویژه در نیمه غربی و شمالی استان و در ارتفاعات و دامنه ها بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعد از ظهر امروز تا پنجشنبه شب در پاره‌ای نقاط به ویژه در نواحی جنوب غربی و غربی گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال گردوخاک موقت و در پاره‌ای نقاط نیمه شمالی گاهی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: با افزایش رطوبت نسبی از بامداد جمعه تا یکشنبه در نواحی شمالی و مرکزی گاهی مه رقیق و در ارتفاعات گاهی مه غلیظ و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در نواحی شمالی گاهی بارش باران و برف و ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

جلالی بیان کرد: از فردا تا یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما به طور میانگین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و در ارتفاعات و دامنه های کوهستانی یخبندان شبانه سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی شده، هشدار داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اجسام احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه بیماران تنفسی و سالخوردگان، احتیاط در کوهنوردی و تردد در جاده‌های کوهستانی توصیه می شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و بارش باران و برف و رگبار و رعد و برق و وزش باد خطر بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد و لازم است از کوهنوردی در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پروازهای سبک‌ و گلایدر پرهیز شود.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا