چهارمحال و بختیاری

کاهش ۲۰ درصدی روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری/ شمار ابتلا در استان از ۸۶ هزار مورد گذشت

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، مجید شیرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، روند شیوع بیماری خوشبختانه در این استان با ثبات و رو به نزول است، گفت: طی هفته گذشته این روند نسبت به هفته ماقبل آن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تداوم روند نزولی موارد مثبت مبتلا به کرونا از ابتدای هفته، به نظر می‌رسد، طی روزهای آتی وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها به لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر پیدا کند.

چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی

وی عنوان کرد: در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا چهار شهرستان پر جمعیت استان شامل بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان نارنجی و شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کیار، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد هستند.

شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در دومین روز از آذر ماه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۵۸ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۷۵ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۴ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

حال ۲۰ بیمار کرونایی وخیم است

وی افزود: هم اکنون ۱۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را یک‌هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ۲۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در ادامه به ترتیب تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده از بیماران مشکوک به کرونا و موارد مثبت قطعی ابتلا به این بیماری از ابتدای شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹ تا کنون را ۲۴۹ هزار و ۸۲۹ مورد و ۸۶ هزار و ۲۷ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا