تهران

کاهش ۱۰درصدی فوتی‌های کرونا در تهران/ بیش از ۸۷ میلیون دُز واکسن در سراسر کشور تزریق شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، جلسه ستاد کرونای استاد تهران با حضور محسن منصوری استاندار و علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونای تهران در محل استانداری تهران برگزار و آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان تهران تشریح شد.

بر این اساس به طور متوسط در هفته نخست آبان ماه تعداد روزانه بیماران سرپایی به ۵۹۷۰ نفر، بستری‌ها به ۴۰۱ نفر، بستری شدگان در بخش ویژه ۱۳۳ نفر و فوتی‌ها به ۶۴ نفر تنزل پیدا کرده است.

در هفته نخست آبان ماه تعداد بیماران سرپایی کووید ۱۲.۴ درصد، تعداد کل مراجعین ۱۲.۶ درصد، تعداد بستری جدید در بخش‌های ویژه ۱۱.۸ درصد،‌ تعداد بستری جدید در بخش‌های عادی ۱۵.۸ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است.

بیشترین آمار بستری شدگان در همین بازه زمانی مربوط به گروه سنی ۶۱ تا ۷۰ سال است و کمترین نیز به گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال اختصاص دارد. بررسی شمار فوتی‌ها هم نشان می‌دهد با افزایش سن میزان فوتی‌ها نیز افزایش داشته است و بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۸۰ سال به بالا با سهم ۲۷.۵ درصدی است.

بررسی میزان مراجعه به مراکز درمانی در شهرستان‌های استان تهران در هفته نخست آبان ماه نشان می‌دهد کمترین مراجعه به ترتیب مربوط به دماوند،‌ فیروزکوه و شهرقدس است و بیشترین مراجعه هم با اختلاف مربوط به شهریار و بهارستان است.

وضعیت کرونایی کل کشور نشان می‌دهد که وضعیت ۲۲ شهر قرمز،‌ ۱۲۸ شهر نارنجی، ۲۱۵ شهر زرد و ۸۳ شهر آبی است.

روند رعایت دستورالعمل‌های کرونایی شامل فاصله‌گذرای اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت تهویه مناسب همچنان کمتر از ۵۰درصد است و تنها ۴۶ درصد مردم این موارد را رعایت می‌کنند.

این شاخص در تهران آماری پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و در این استان تنها ۴۱درصد مردم پروتکل‌های کرونایی را رعایت می‌‌کنند. استان قم بیشترین آمار پایبندی به پروتکل‌ها و کرمان نیز قعرنشین این جدول است.

آخرین اطلاعات واکسیناسیون در ایران و تهران

در خصوص واکسیناسیون از جمعیت هدف در سراسر کشور که بالغ بر ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دُز اول و ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

در تهران نیز از جمعیت حدود ۱۲ میلیون و۱۵۰ هزار نفری، ۹ میلیون ۴۱۸ هزار و ۳۳۳ نفر دُز اول و ۶میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۰۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

سرعت واکسیناسیون طی یک هفته اخیر در کشورمان بالاترین آمار را در سطح جهان داشته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا