گیلان

کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در گیلان/ ارتفاعات برفی خواهد بود

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به گیلان، اظهار کرد: از عصر امروز فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج از غرب استان آغاز و برشدت آن افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز فعالیت سامانه بارشی در استان شدت می‌گیرد، افزود: بر اساس فعالیت این سامانه تا ظهر چهارشنبه در برخی مناطق استان بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اذعان به اینکه در پی فعالیت سامانه کنونی بارندگی در تمام استان رخ خواهد داد، گفت: در برخی مناطق استان همچون سواحل، ارتفاعات غرب و شرق و در برخی مناطق مرکزی از جلگه تا ارتفاعات، بارش شدید یا خیلی شدید خواهد بود.

دادرس با بیان اینکه بارش‌های امروز و روزهای آینده مخاطراتی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: آب‌گرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش و احتمال برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی از وزش شدید باد در استان گیلان طی امروز و روزهای آینده خبر داد و افزود: در برخی مناطق به‌ویژه سواحل وزش باد شدید خواهد بود و دریا نیز برای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: به سبب نفوذ و تقویت سامانه بارشی و سرد، بین ۶ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما تا روز چهارشنبه رخ خواهد داد که بارش برف در ارتفاعات را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا