اصفهان

کاهش ۲۵ درصدی کشت سیب‌زمینی در چادگان

بختیار حاجتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در چادگان اظهار داشت: از هزار و ۷۰۰ هکتار زمین که زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان رفته، ۶ نوع محصول اگریا، جلی، بامبا، اریندا، مارفانا، سانته و سوپر برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت سیب‌زمینی در شهرستان با ماشین‌آلات مکانیزه و نیمه‌مکانیزه صورت می‌گیرد و به‌ طور متوسط از هر هکتار، ۳۵ تن محصول برداشت می‌شود.

حاجتی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۹ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان چادگان برداشت شود که محصول سیب‌زمینی تولیدشده در این شهرستان به استان‌های کشور صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان قیمت خرید محصول سیب‌زمینی از کشاورزان در بازار را هر کیلوگرم ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از حدود ۳۱ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی چادگان در سال زراعی امسال حدود هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت سیب‌زمینی اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال ۶۰۰ کارگر در هر هکتار طی شش ماه و ۳۰۰۰ نفر را طی فصل برداشت این محصول فراهم می‌کند.

حاجتی اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هکتار کشت سیب‌زمینی توسط کشاورزان مهاجر در استان‌های دیگر کشت می‌شود که از هر هکتار ۴۰ تن انواع سیب‌زمینی برداشت و به شهرستان چادگان حمل می‌شود.

انتهای پیام /۶۳۰۴۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا