ایلام

کاهش ۵۰ درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۶۸۰۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد ۱۱۷۲ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۶۵۵۹ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آبان ماه تعداد ۱۵۴۴۸ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۲۹۶۵ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۹۲۷ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده و متأسفانه تعداد ۳۵ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آذرماه تاکنون نیز تعداد ۹۰۴۱ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۹۲۸ مورد مثبت کرونا و تعداد ۴۰۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۷ مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

کریمیان افزود: در مقایسه ۱۲ لغایت ۱۸ آذرماه نسبت به ۱۹ لغایت ۲۶ آذرماه؛ تعداد نمونه گیری ۵/۴ درصد افزایش، تعداد مبتلایان ۱۸/۲ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۲۶/۷ درصد کاهش، تعداد بستری‌ موقت ۲/۲ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا