چهارمحال و بختیاری

کاهش ۶ درصدی مصرف گاز خانگی در سردترین استان کشور/ لزوم توجه ادارات به مصرف بهینه

جهابخش سلیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به کاهش مصرف گاز در استان، اظهار کرد: میزان مصرف گاز در ۶ ماهه‌ اول سال گذشته، ۸۰۵ و در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۷۹۲ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان کاهش ۶ درصدی مصرف گاز خانگی در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، گفت: با کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، میزان گاز صرفه‌جویی شده، در بخش تولید استفاده می‌شود که باعث افزایش تولید در استان و تداوم روند اتصال مراکز تولیدی به گاز را  به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: در ۶ ماه دوم سال جاری با افزایش راندمان موتورخانه‌ها در واحدهای آپارتمانی، دولتی و مسکونی، ۳۰۱ مشترک شناسایی شده که با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و افزایش راندمان می‌توانند نقش مؤثری در کاهش مصرف گاز استان داشته باشند.

سلیمیان با تاکید بر اینکه همه مشترکین با پیوستن به این طرح می‌توانند موتورخانه‌هایشان را بهینه کنند، خاطرنشان کرد: افراد متقاضی برای پیوستن به این طرح می‌توانند با شرکت تاسیساتی مورد نظر تفاهم‌نامه نصب رسوب‌گیر و عایق‌گیر، منعقد کرده و نسبت به افزایش راندمان واحدهای مسکونی، تجاری و اداری اقدام کنند.

وی عنوان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد گاز مصرفی استان در بخش خانگی است و مابقی آن در بخش تولید به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نیمه سرد سال، اولویت اصلی شرکت گاز، گازرسانی به منازل است، توصیه کرد: از دستگاه‌های دولتی از جمله ادارات و مدارس درخواست داریم در راستای کاهش مصرف، در ساعات غیراداری، وسایل گرمایشی خود را خاموش کنند.

سلیمیان در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی نیز یادآور شد: بررسی آزاد بودن مسیر لوله‌های دودکش، مجهز بودن مسیر خروجی بخاری به کلاهک و توجه به آبی بودن شعله بخاری در فصل سرما مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا