ایلام

کاهش ۶۲/۵ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام

محمد کریمیان شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ایلام از استان‌هایی است که به لحاظ ابتلا به این بیماری، در ردیف بالاترین‌ها در کشور قرار دارد.

وی افزود: در هفته گذشته مقداری آمار بیماران بستری در کرونا در استان روندی افزایشی داشت و خوشبختانه در حال حاضر این وضعیت، روندی کاهشی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روند واکسیناسیون در استان روندی مناسب دارد و قطعا اگر زودتر انجام شود، میزان ایمنی افراد در سطح جامعه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۳۷۱۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد ۱۱۲۵ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند؛ در حال حاضر تعداد ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۱۹۵۶ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

کریمیان افزود: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان مهرماه تعداد ۳۵۰۷۵ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۴۰۲۱ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۱۱۹۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده؛ تعداد ۶۸ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آبان ماه تاکنون نیز تعداد ۳۵۰۷ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۷۳۰ مورد مثبت کرونا و تعداد ۲۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۵ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

کریمیان گفت: در مقایسه ۲۳ لغایت ۲۹ مهرماه نسبت به ۳۰ مهر لغایت ۷ آبان ماه؛ تعداد نمونه گیری ۱۹/۱ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۲۴/۳ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۲/۸ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۶۲/۵۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی تصریح کرد: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان؛ تعداد واکسن دریافتی ۸۱۲۶۷۷ دز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۶۱۲۶۰۳ دز است.

کریمیان ادامه داد: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۳۷۳۰۷۹ دز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۲۳۸۹۷۱ دز و درصد پوشش ۱۲-۱۸ سال، تعداد ۵۳۰۷۲ دز و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۷۱/۶ درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۷۹/۴ درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۵۱ درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۱۵۱۴۷۹ دز بوده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا