اصفهان

کتاب«مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» رونمایی شد

سید حیدر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های زندگی کودکان و نوجوانان آشنایی با سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است؛ همه‌ی ادیان آسمانی روی روش زندگی پیامبرانشان سرمایه‌گذاری می‌کنند اما  ما مسلمان‌ها روی روش زندگی پیشوایان دینی کمتر کار کرده‌ایم و کتاب‌های تألیف شده بیشتر مخصوص بزرگسالان است و برای سنین کودکان و خصوصا نوجوانان و جوانان کار شاخصی انجام نشده است.

مؤلف کتاب «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» گفت: بعد از چند سال پژوهش، مجموعه‌ای را ویژه نوجوانان آماده کردیم به نام «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» که درباره‌ی آداب زندگی پیامبر در زندگی روزانه است.

وی افزود: سبک نگارش این کتاب به گونه‌ای است که حتی در مدارس هم قابل تدریس است و سعی کردم این کتاب را بر اساس آنچه نیاز نوجوان است تالیف کنم، چون خودم معلم هستم در حین تدریس برخی از نکات بر من آشکار شد که در نهایت به این نتیجه رسیدم لازم است مجموعه مدونی با همین موضوع تهیه شود تا نوجوانان از آن استفاده کنند.

شاهزیدی عنوان کرد: در کتاب یک جلدی ۱۱۲ صفحه‌ای «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم»، از پنج کتاب اصلی قرآن کریم، سنن‌النبی علامه طباطبایی، مفاتیح‌الحیاه جوادی آملی، میزان‌الحمکه ری‌شهری، حلیه‌المتقین علامه مجلسی به عنوان منبع استفاده شد. 

مولف کتاب تشریح کرد: در حوزه‌ی ادبیات کودک صاحب‌نظر کم داریم، من ۲۸سال است که در بخش پیش دبستانی و دبستان کار می‌کنم و کارشناسی ارشد مرتبط با بحث کودکان را دارم و در هنگام نگارش کتاب با سایر کسانی که تدریس می‌کنند مشورت کردم؛ همچنین با تعدادی از روحانیون حوزه علمیه مشورت شد و آن‌ها نیز این مجموعه را پسندیدند.

وی در پایان گفت: آرزویم آشنایی تمام کودکان و نوجوانان مسلمان با پیامبر خود نه تنها به عنوان یک فرد آسمانی، بلکه به گونه‌ای که خود را به شیوه‌ی زندگی پیامبر نزدیک سازند و او را با رفتار خود خوشنود کنند، است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا