خراسان شمالی

کتاب بهترین ابزاربالندگی انسان در علم و دانش است

به گزارش برگزیده های ایران از اسفراین، حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درمیعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال حضرت معصومه(س) اظهارکرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی کرامت و صاحب مقام عصمت است که در دفاع از حریم ولایت نقش موثری ایفا کرد .

وی گفت: وجود این بانوی باعظمت باعث ایجاد نورانیت و برکات زیادی در کشورمان شده و اینکه امروزه شهر قم تبدیل به بزرگ‌ترین قطب علمی جهان تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) شده، بدون شک از برکات این کریمه اهل‌بیت(س) به‌شمار می‌رود.

خطیب جمعه اسفراین با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی افزود: کتاب میراث ماندگاری از تجربه های بشری، خلاقیت های ذهنی و آموخته های بلندمدت انسان ها محسوب می شود و نقش مهمی در افزایش معرفت و بینش عمیق در جامعه دارد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی بهترین ابزاربالندگی انسان در علم و دانش است افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در پیشرفت، بالندگی و رشد جوامع تأثیر بسزایی دارد و نقشی بی‌بدیل در ارتقای توسعه فرهنگی ایفا می‌کند .

وی مطالعه را برای حفظ اصالت فرهنگی جامعه مهم دانست و گفت: اگر مردم با مطالعه عجین شوند، اهالی آن جامعه از آرامش و رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود یک کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند و برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند.

امام جمعه اسفراین با بیان اینکه از لحاظ فضای فیزیکی محیط بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان وجود دارد اما سرانه کتابخوانی در شهرستان شایسته شهر دارالقرآن نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در پایان ضمن قدردانی از همراهی بسیار خوب مردم و مسولین شهرستان در مدت تصدی قریب به ۱۳ سال وی در جایگاه امامت جمعه از محضر مردم این شهرستان خداحافظی و برای امام جمعه جدید آرزوی موفقیت و بهروزی نمودند.

انتهای‌پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا