Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کتاب حیدر برای بیست و دومین بار تجدید چاپ شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
فرهنگ و هنر

کتاب حیدر برای بیست و دومین بار تجدید چاپ شد

به گزارش برگزیده های ایران، کتاب حیدر اثری است در سبک داستانی به قلم «آزاده اسکندری» که یک شیوه روایی جدید را برای به تصویر کشیدن زندگی امیرالمومنین علی علیه‌السلام به کار گرفته است. زندگانی این شخصیت بزرگ جهان اسلام و اسطوره معرفت و عدالت، به شکل پراکنده‌ای و تنها در عرصه‌های مشخصی توصیف شده است. 

به عبارتی می‌توان گفت آنچه به شکل عام از حیات امام علی (ع) در باور مؤمنین حضور دارد، حکایت‌هایی غیر پیوسته است که مشخص نیست دقیقاً در کدام نقطه از زندگی حضرت، تأثیر خود را بروز داده است.

اما آنچه در کتاب ۳۸۰ صفحه‌ای «حیدر» به قلم «آزاده اسکندری» با آن رو به رو هستیم، قصه‌ای است با روایت خطی و مشخص، که از تطبیق میان صدها منبع روایی شیعه و اهل سنت، به دست آمده و به جز این منابع مشخص که با نشانی دقیق به خواننده معرفی شده‌اند، باقی مطالب داستان حاصل فضاسازی و قصه پردازی شخصی نویسنده است.

«حیدر» به طور ویژه به بازه زمانی۹ ساله از زندگی عارفانه و عاشقانه امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌پردازد. داستان از زبان خود امیرالمؤمنین یا «حیدر (ع)» روایت می‌شود و به این ترتیب خواننده از دریچه نگاه مولای متقیان با حوادث سال‌های دوم تا یازدهم هجرت آشنا می‌شود.

روزهای پرفراز و نشیبی که از کمی قبل از ازدواج این زوج آسمانی شروع شده و تا بعد از به شهادت رسیدن صدیقه طاهره (س) ادامه می‌یابد. به این ترتیب می‌توان گفت «حیدر»، یک اثر داستانی با خط روایی مشخص و شفاف بوده، که رویدادهای قابل توجهی را زندگی حضرت علی (ع) بیان می‌کند.

این کتاب در ۳۸۰صفحه و با قیمت ۹۵هزار تومان توسط انتشارات کتابستان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا