Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کتاب عکس «خواهر خورشید» به موزه فاطمی اهدا شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
قم

کتاب عکس «خواهر خورشید» به موزه فاطمی اهدا شد

امیر حسامی‌نژاد، عکاس قمی کتاب عکس «خواهر خورشید» که شامل مجموعه عکس‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها می شود را به موزه آستان مقدس فاطمی اهدا کرد.

وی در حاشیه این اهدا در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است که در ۲۱۶ صفحه در قطع خشتی به صورت نفیس با جلد سخت و جعبه توسط انتشارات نقش چاپ شده است.

این عکاس قمی افزود: این کتاب پنج بخش اصلی دارد که شامل بخش‌های صحن و سرا، ضریح و رواق‌های داخلی، گنبد و بارگاه، زائران و مراسمات حرم مطهر و عکس‌های قدیمی می‌شود و در بخش عکس‌های قدیمی سعی کرده‌ام عکس‌های کمتر دیده شده و یا دیده نشده را در این کتاب منتشر کنم که قابلیت استناد تاریخی داشته باشد.

وی ادامه داد: این کتاب حاصل ۱۵ سال عکاسی بنده از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است و قدیمی ترین عکس این کتاب مربوط به پرده برداری از گنبد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ۱۷ ربیع الاول سال ۱۳۸۴ بوده و امیدوارم مورد قبول حضرت واقع شود.

حسامی نژاد گفت: این کتاب شامل ۲۲۲ عکس جدید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ و ۴۹عکس قدیمی است و توضیحات هر عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در زیر هر عکس نوشته شده است، همچنین حس و حال عکس‌ها به زبان‌های فارسی و عربی و موقعیت، تاریخ و نام عکاس هم به زبان انگلیسی نوشته شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با تهیه این کتاب عکس گوشه ای از بدهکاری خود را به حضرت معصومه سلام الله علیها و اهل بیت(ع) ادا کرده باشم، اظهار کرد: من برای تأمین هزینه‌های چاپ این کتاب تمام تجهیزات عکاسی خود از جمله دوربین و لنز و هر چه داشتم را فروختم و سعی کردم که یک اثر نفیس و در خور شأن حضرت معصومه سلام الله علیها را ارائه کنم.

این عکاس و هنرمند قمی ابراز کرد: به واسطه چاپ این کتاب بنده افتخار خادمی افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را هم بدست آوردم و امیدوارم بتوانم این خادمی را ادامه دهم.

گفتنی است کتاب «خواهر خورشید» با هدیه ۴۵۰ هزار تومان ارائه شده است و علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی khaharekhorshid.ir مراجعه و کتاب را خریداری کنند.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا