کرمان

کتاب چهره‌های موفق اقتصاد کرمان منتشر می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدرضا تصدیقی امشب در آیین معرفی کتاب چهره‌های موفق اقتصاد کرمان اظهار داشت: ما قصد داریم، چهره‌های موفق کرمانی را معرفی کنیم زیرا کرمان در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز موفق نشده‌ایم، چهره‌های کرمانی را به کرمان و ایران معرفی کنیم، بیان کرد: وقتی نتوانیم، بزرگان اقتصادی را به جامعه معرفی کنیم، اعتماد به‌نفس مردم پایین است این در شرایطی‌ست که وقتی در استان‌های دیگر نام سردار سلیمانی و یا دیگر بزرگان کرمان را می‌شنویم، برای ما جای افتخار دارد.

تصدیقی ابراز داشت: آنقدر در زمینه معرفی بزرگان کرمان کم‌کاری شده است که برندینگ کرمان به‌جای اینکه به سمت مثبت برود، ذهنیت‌های دیگری درباره این خطه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رسانه پایش اقتصاد ۱۴۰۰ کرمان را راه انداختیم تا باری را از دوش کارآفرینان کرمانی برداریم زیرا با وجود ظرفیت‌هایی که در کرمان وجود دارد، نتوانسته‌ایم حق خودمان را در کشور به‌دست آوریم.

 این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: کتاب معرفی چهره‌های اقتصاد کرمان تبلیغاتی نیست و فقط مفاخر اقتصادی کرمان را معرفی می‌کنیم و به دنبال معرفی چهره‌های موفق اقتصاد کرمان در قالب یک کتاب نفیس هستیم تا در شان کارآفرینان کرمان باشد و آنها را الگوی جوانان قرار دهیم و دیگران را ترغیب کنیم تا در حوزه کارآفرینی ورود کنند.

تصدیقی یادآور شد: همچنین اطلاعات چهره های ماندگار اقتصاد کرمان در وب‌سایتی به دو زبان لاتین و فارسی منتشر می‌شود تا آنها در سطح دنیا هم معرفی شوند. 

وی بیان کرد: کتاب چهره‌های اقتصاد کرمان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و در کتابخانه ملی ثبت می‌شود و یک سند تاریخی است زیرا در جنگ اقتصادی سخت به سر می‌بریم و می‌خواهیم برای آیندگان بگوییم در سال ۱۴۰۰ چه اتفاقی افتاده است و  چه افرادی با وجود آنکه می‌توانستند بروند، اما در کرمان ماندند و کار کردند.

تصدیقی با اشاره به اینکه کرمان در بین ۳۱ استان در رتبه ۳۰ کسب و کار قرار دارد و بنا به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان بیش از ۳۲ هزار نفر در بخش صنعت بیکار شده‌اند، تصریح کرد: از ثروت‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان نتوانسته‌ایم به‌درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا