Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کرمان باید پایتخت «مقاومت» جهان اسلام شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

کرمان باید پایتخت «مقاومت» جهان اسلام شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرامان در نشست شورای اداری استان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان شورای راهبردی مدیران ارشد را داریم که اعضای شورای تامین و مدیران راهبردی استان حضور دارند و مسائل استان توسط تیم حرفه‌ای با بهره‌گیری از اطلاعات همه دستگاه‌ها جمع‌بندی شده را به بحث و گقت‌وگو می‌گذاریم و اجماع بر روی مسائل راهبردی و اساسی استان و انگیزه و حمایت همه‌جانبه برای پیگیری آنها شکل می‌گیرد که الان مسأله آب را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: استان کرمان به‌دلیل وسعت زیاد ۵ دانشگاه علوم پزشکی دارد و بخش‌هایی از استان از استان‌های دیگر اثر می‌پذیرد.

زینی‌وند با بیان اینکه برای اشتغال که مورد تاکید رئیس جمهور است برنامه‌های مختلف گذاشته شده و در مناطق مختلف استان تقسیم‌بندی و مدیران در شهرستان‌ها کارگروه تسهیل می‌گذارند، افزود:هیچ پرونده‌ای الان در ستاد تسهیل و سایر موارد معطل نیست و مواردی که اختیار داریم را حل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در هشت ماهه امسال ۹۰ درصد از هدف‌گذاری اشتغال استان تحقق یافته است و پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵۰ درصد تحقق اشتغال داشته باشیم. از بخش‌های غیردولتی نیز برای اشتغال استفاده می‌کنیم و از کمک بنیاد برکت برای اشتغال در استان استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمان از  تعریف ۱۲ هزار پرونده اشتغال خرد در استان یاد کرد و گفت: در قانون جهش تولید مسکن جلسات منظم برگزار می‌شود جزو  استان‌های برتر هستیم و نواقصی هم به ذهن‌مان رسیده است را به کشور انتقال دادیم که باید اصلاحاتی در قانون آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سند آمایش ملی که تمرکز ان بر جنوب‌شرق است، آمادگی کامل داریم که کرمان نقش خود را در تراز کرمان بزرگ با ظرفیت‌هایی که دارد در حوزه توسعه استان ایفا کند. برنامه پر و پیمان برای ۱۰۰ روزه دولت آماده کردیم و با اینکه جابه‌جایی دولت بود، اما اجازه ندادیم خللی در کار استان ایجاد شود.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: تقریبا از ۲۰ ماه پیش ستاد راهبردی راه‌اندازی شد  و ذیل ان ۱۷ کار گروه تشکیل و رویکرد امساال برنامه‌های سالگرد ۱۰۰ درصد مردمی است

وی با اشاره به دعوت از شخصیت‌های بزرگ  کشور برای شرکت در مراسم سالگرد شهید سلیمانی، اظهار کرد: در شهرستان‌های بزرگ مانند بم، جیرفت، کهنوج، رفسنجان و سیرجان تجمع بزرگ مردمی را خواهیم داشت.

معروفی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها را به سمت شهرستان‌ها سوق داده‌ایم، اضافه کرد:  در رابر برنامه‌های عشایری را دیده‌ایم و ویژه شهدای مدافعان حرم و فاطمیون را در رفسجان برگزار می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سه خواسته از وزیر کشور داریم که از دوستان و نزدیکان حاج‌قاسم بودید؛ اول اینکه کرمان باید به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شود و این مطالبه عمومی مردم است.دوم طرح جامع گلزار شهدا را قرارگاه خاتم آماده کره است و با تمام شدن کرونا هزاران زائر خواهیم داشت و باید در این گلزار هزینه کرد که نیاز به کمک داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: فرهنگ‌سرایی برای زائران شهید سلیمانی را با ظرفیت ۵ هزار زائر باید در کرمان راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث محرومیت‌زدایی در استان کرمان دو قرارگاه امام جسن مجتبی (ع) و نهضت آبرسانی مرد میدان را فعال کردیم، بیان کرد:

سردار معروفی عنوان کرد: ۵ هزار و ۶۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان انجام داده‌ایم.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان هم بر ایجاد ظرفیت در حوزه پایش تصیری در کویر و شهرستان‌های استان تأکید کرد و خواستار دسته‌های رزمی پشتیبان یگان‌های تکاوری در استان شد و متذکر شد: کرمان وسعت بالا و جمعیت پراکنده‌ای دارد که ضرورت دارد گردان یگان ویژه دوم در اختیار استان قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا