اخبار روز

کرملین: جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو هدف عملیات ویژه روسیه است

کرملین:
جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو هدف عملیات ویژه روسیه است

به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بر اهمیت موضوع نپیوستن اوکراین به ناتو تاکید کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو یکی از اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور است.

سخنگوی ریاست جمهور روسیه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: زیرا در غیر این صورت این (پیوستن اوکراین به ناتو) امنیت کشور ما را به طور جدی و قابل توجهی تهدید خواهد کرد.

پسکوف در این نشست خبری اشاره‌ای هم به سفر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به کی‌یف داشت و گفت که کرملین هنوز هیچ ارزیابی از چشم‌انداز پیوستن اوکراین به ناتو ندارد.

پیش از این نیز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سخنانی اعلام کرد: موضع ناتو در قبال اوکراین این است که این کشور عضوی از این سازمان شود؛ این موضوع تغییری نکرده است.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادامه داد: این در حالیست که می دانیم یک موضوع مهم وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد تا این مسأله میسر گردد.

وی در این باره اضافه کرد: اول اینکه باید مطمئن شویم اوکراین به عنوان یک کشور مستقل در مناقشه با روسیه پیروز شود. لذا هر گونه بحث درباه عضویت کی‌یف منوط به این موضوع می‌شود که اوکراین کشوری مستقل در اروپا باشد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا