بین الملل

کره‌شمالی: چرا آمریکا از توسعه روابط ما با روسیه ناراحت است؟

کره‌شمالی: چرا آمریکا از توسعه روابط ما با روسیه ناراحت است؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مقام ارشد دیپلماتیک کره شمالی از انتقادات برخی از کشورهای غربی درباره فروش تسلیحات از سوی کشورش به روسیه دفاع کرد.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه توسط کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی منتشر شد، ادعا شده بود که ارسال تسلیحات از سوی پیونگ یانگ به روسیه در بحبوحه تنش ها در اوکراین، تلفات انسانی جنگ را افزایش خواهد داد!

در همین ارتباط، «چو سون هوی» (Choe Son Hui) وزیر امور خارجه کره شمالی امروز شنبه به رسانه دولتی کشورش در این خصوص گفت: اگر [ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی] نسبت به کره شمالی و روسیه بدخواهی نداشته باشند، دلیلی ندارد که از توسعه روابط برابر و عادی بین دو کشور (مسکو و پیونگ یانگ) احساس ناراحتی کنند.

وزیر امور خارجه کره شمالی در ادامه اضافه کرد که با توجه به شرایط سیاسی بین المللی کنونی و بحران هایی که ایالات متحده، ژاپن و [کره جنوبی] در داخل و خارج با آن مواجه هستند، دشمنان کره شمالی «منفعت ژئوپلیتیکی حیاتی در غیرقانونی جلوه دادن روابط کره شمالی و روسیه دارند».

این در حالیست که آمریکا، کره جنوبی، و ژاپن پیشتر با انتشار بیانیه‌ ای مشترک مدعی شده بودند که کره شمالی تسلیحات و تجهیزات نظامی به روسیه ارسال کرده است.

در این بیانیه ادعا شده بود که «هم‌اکنون ما تکمیل ارسال چند محموله نظامی از کره شمالی به روسیه را تأیید می‌کنیم. ما همچنان با همکاری هم و با همکاری با جامعه بین‌المللی به افشای تلاش‌های روسیه برای دستیابی به تجهیزات نظامی اداه خواهیم داد.»

پس از سفر ماه پیش «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با مقامات ارشد نظامی و سیاسی این کشور، آمریکا و متحدانش مدعی شدند که فروش تجهیزات نظامی به روسیه، بخشی از برنامه سفر کره شمالی به روسیه است.

دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (سه‌ شنبه) پیش در این خصوص گفت که هیچ مدرکی از کمک تسلیحاتی کره شمالی به مسکو برای استفاده در جنگ با اوکراین وجود ندارد.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا