Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کره شمالی: موشک بالستیک با سوخت جامد آزمایش کردیم - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

کره شمالی: موشک بالستیک با سوخت جامد آزمایش کردیم

کره شمالی: موشک بالستیک با سوخت جامد آزمایش کردیم

کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، یک موشک بالستیک قاره پیمای مجهز به سوخت جامد از مدل “هواسونگ-۱۸” را با هدف “تقویت اساسی” توانمندی خود برای ضد حمله هسته‌ای آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی.سی.ان.ای)، کیم جونگ اون، رهبر این کشور هدایت آزمایش این موشک را بر عهده داشته و هشدار داد، این سلاح”دشمنان را گرفتار یک بحران امنیتی آشکارتر کرده و دائما تشویش و وحشت را با ضدحملات تهاجمی و مرگبار تا زمانی که آنها دست از افکار ابلهانه و اقدامات بی ملاحظه برندارند به آنها وارد خواهد کرد.”

کره شمالی اخیرا از رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا انتقاد کرده و آن را عامل تشدید تنش خواند. این کشور همچنین در ماه‌های اخیر روند آزمایش‌های تسلیحاتی خود را بیش از پیش تشدید کرده است. وزارت دفاع کره جنوبی در رد اعلامیه کره شمالی اظهار داشت که این کشور همچنان در مرحله توسعه این سلاح قرار داشته و نیاز به زمان و تلاش بیشتری برای تسلط بر این تکنولوژی دارد؛ بیانیه‌ای که حاکی از احتمال دست زدن پیونگ یانگ به آزمایش‌های بیشتری است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار تصاویری نشان داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنار همسر، خواهر و دخترش ناظر بر پرتاب این موشک است و همچنین در این تصاور موشک مذکور سوار بر یک پرتابگر متحرک و تحت پوشش تورهای استتار به چشم می‌خورد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی.سی.ان.ای) در گزارش خود نوشت: “مولفه های بازدارندگی راهبردی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) با توسعه این موشک بالستیک قاره پیما از نوع جدید هواسونگ فو-۱۸ دستخوش اصلاحی گسترده می‌شود و به این ترتیب تاثیر مواضع این کشور در حوزه ضد حمله هسته‌ای به میزان اساسی تقویت شده و تغییر در قابلیت عملیاتی استراتژی نظامی تهاجمی کره شمالی به ارمغان می‌آورد.”

عبارت “فو” که خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشش در مدل این موشک ذکر کرد در زبان کره ای به معنی “توپخانه” است. تحلیلگران می‌گویند، این اولین بار است که کره شمالی از سوخت پیشران جامد در یک موشک بالستیک قاره پیما یا با برد متوسط استفاده می‌کند.

کره شمالی از مدتها قبل تولید موشکهای بالستیک قاره پیما با سوخت جامد را به عنوان یکی از اهداف کلیدی خود به دلیل آنکه سرعت به کارگیری موشکها در زمان جنگ را افزایش می‌دهد تعیین کرده است.

اکثر موشکهای بالستیک بزرگ کره شمالی از سوخت مایع استفاده می‌کنند و نیازمند این هستند که در محل پرتابشان سوختگیری شوند که این یک فرآیند خطرناک و زمان‌بر است.

آنکیت پاندا، کارشناس ارشد بنیاد موقوفه صلح بین الملل کارنگی، اندیشکده‌ای مستقر در آمریکا، گفت: “برای هر کشوری برخوردار از تسلیحات هسته‌ای مبتنی بر موشک در مقیاس بزرگ، این موشک‌های دارای سوخت جامد یک توانمندی فوق‌العاده مطلوب هستند، زیرا نیازی به سوختگیری قبل از به کارگیری ندارند. این قابلیت‌ها در زمان بحران بسیار کارآمدتر هستند.”

به گفته پاندا، کره شمالی عمده سامانه‌های برخوردار از سوخت مایع خود را حفظ خواهد کرد تا به این ترتیب محاسبات ایالات متحده و متحدانش را در طول یک جنگ پیچیده کند.

وان فان دیپن، کارشناس تسلیحاتی سابق دولت آمریکا که اکنون با پروژه “۳۸ نورث” کار می کند، گفت که عملیاتی کردن موشک های دارای سوخت جامد آسان‌تر و ایمن‌تر بوده و این موشک‌ها به پشتیبانی لجستیکی کمتری نیاز دارند. این ویژگی ها شناسایی آنها را سخت‌تر کرده و همچنین دوام آنها را نسبت به موشک‌های دارای سوخت مایع بیشتر می‌کند.

کره شمالی اولین بار در زمان برگزاری یک رژه نظامی در ماه فوریه آنچه را که به عنوان یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید دارای سوخت جامد معرفی کرد به نمایش گذاشت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا