اخبار روز

کرواسی: آمریکا و ناتو درگیر جنگ نیابتی با روسیه هستند

کرواسی: آمریکا و ناتو درگیر جنگ نیابتی با روسیه هستند

به گزارش خبرگزاری تاس، خبرگزاری “هینا” کرواسی به نقل از زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد: واشنگتن و ناتو با کمک اوکراین در حال حاضر مشغول به یک “جنگ نیابتی” علیه روسیه هستند.

وی همچنین طی این کنفرانس خبری در “وکووار” شهری واقع در شرق کرواسی افزود که “هیچ منطقی” برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو وجود ندارد.

رئیس‌جمهور کرواسی در این راستا تصریح کرد: هدف نباید حذف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باشد. هدف نباید اعمال تحریم‌ها باشد. اعمال تحریم‌ها “غیرمنطقی” هستند و ما هیچ چیزی از طریق آن‌ها به دست نخواهیم آورد. این تحریم‌ها فقط یک جنگ را به جنگی دیگر تبدیل می‌کند. با این تحریم‌ها چه احساسی به من دست خواهد داد؟ آیا باید حس کنم که “برده آمریکا” هستم؟!

پارلمان کرواسی پیشتر نیز از پیشنهاد این دولت مبنی بر ارائه آموزش‌ به ارتش اوکراین حمایت نکرد. زوران میلانوویچ نیز قبلا از آموزش سربازان اوکراینی در خاک کرواسی حمایت نکرده بود. به عقیده او، آموزش سربازان اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا “پیامدهای خطرناکی” به دنبال دارد.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف “نازی زدایی” و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و “شدیدترین تحریم‌ها” را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در “اقداماتی تلافی‌جویانه” تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا