Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کرونای مرغی موجب نابودی 4 هزار قطعه جوجه شد/ «انگارا» به جان مرغ های سبزوار افتاد - خبرگزاری برگزیده های ایران
خراسان رضوی

کرونای مرغی موجب نابودی ۴ هزار قطعه جوجه شد/ «انگارا» به جان مرغ های سبزوار افتاد

«حسن ریوندی» در گفتگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: بعد از آلوده شدن برخی از مرغداری های داورزن و ششتمد به بیماری انگارا، آخرین موارد مشاهده شده از ابتلای برخی از مرغداری سبزوار حکایت دارد. در تلفات ناگهانی و غیر متعارف یک واحد مرغداری در سبزوار و نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم با توجه به محرز شدن آلودگی این واحد ۸۵۰۰ قطعه ای به بیماری آنگارا حدود ۴۲۱۰ قطعه طیور باقی مانده مرغداری که در سن ۲۸ روزگی بودند معدوم شدند.

این بیماری فعلا دارو و درمانی ندارد

وی با بیان اینکه این بیماری فعلا دارو و درمانی ندارد و واکسیناسیون انجام نشده، افزود: انگارا بیماری جدید و نوظهوری است که بدلیل عامل ویروسی و عدم درمان موثر قدرت انتقال بسیار بالایی دارد .

ریوندی تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری مسولان کشور به دنبال واردات واکسن هستند. این بیماری مانند کرونا تنفس و سیستم ایمنی جوجه ها را درگیر می کند و مرغداران باید مسائل بهداشتی را شدیدا رعایت کنند تا به دیگر نقاط بیماری سرایت نکند.

ریوندی با تاکید بر اینکه جوجه ریزی در مرغداری های سالم متوقف نشده و تولید ادامه دارد، افزود: در کانون های درگیر بیماری جوجه ریزی فعلا متوقف شده است.

در حالی که شهرستان سبزوار با تولید سالانه افزون بر ۳۰ هزار تُن گوشت سفید حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی خراسان رضوی را تامین می کند

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا