سلامت

کرونا جان ۱۲۳ نفر دیگر را گرفت

به گزارش برگزیده های ایران از وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۵ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۹هزار و ۴۰۲ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۵ میلیون ۴۸۱هزار و ۷۳۷نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۴ هزار و ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۳۵ میلیون و ۲۹۸هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس این گزارش همچنین تا کنون ۵۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۳۷ نفر دُز اول، ۳۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر دُز دوم و ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۸۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۶۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش برگزیده های ایران، خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر دادند. در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چند بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا (اسفند ۹۸) در کشور رسید.

گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا