Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کرونا همچنان در کمین نظام سلامت است - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

کرونا همچنان در کمین نظام سلامت است

دکتر علیرضا زالی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه علم و آموزش برگزیده های ایران با بیان اینکه در هفته گذشته میزان ابتلا به کووید ۱۹ در عرصه جهانی به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش یافت، برخی اظهارات مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا تنها یک شایعه بی اساس است.

وی کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را نگران کننده دانست و از مردم خواست که برای ریشه کن شدن این ویروس مهلک، همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه، یکی از شاخص های مهم مبنی بر افزایش کرونا در هر منطقه را افزایش بیماران سرپایی دانست.

کرونا همچنان در کمین نظام سلامت است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر همچنین اظهار داشت: براساس تجربه اگر تعداد بیماران کرونایی در شهری همچون تهران از ۱۵ هزار نفر در روز بیشتر شود، این مهم بیانگر شدت گرفتن این بیماری محسوب می شود.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی حدود هفت هزار نفر است، یادآور شد: این درحالی است که تعداد مراجعان سرپایی در پیک پنجم حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار نفر بوده است.

وی تاکید کرد: شرایط تهران به صورت مرتب رصد می شود، با توجه به ویژگی های خاص تهران آمارها می تواند شکننده باشد اما در حال حاضر به لحاظ آماری پایتخت از یک ثبات نسبی برخوردار است.

 فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر مردم به ترزیق واکسن به منظور کنترل هرچه سریع تر این همه گیری خطرناک، افزود: دلیل اصرار ما بر این است که بتوانیم با افزایش واکسیناسیون و تکرار دزهای آن برای افراد پرخطر شرایط را برای کنترل این اپیدمی فراهم کنیم تا بیماران خاص و سرطانی در معرض کمتر این بیماری قرار گیرند.

به گزارش برگزیده های ایران، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ نفر دیگر از هموطنان بر اثر کرونا جان باختند و مجموع فوتی‌های به دلیل ابتلا به این ویروس در کشور به ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

همچنین از روز گذشته (جمعه) تا امروز (شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۸ نفر رسید.

تاکنون ۵۶ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۱۶۲ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۴۴ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۵۲ نفر دُز دوم و ۷۲۴ هزار و ۷۲۱ نفر، دُز سوم این واکسن را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۳۵ دُز رسیده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا