کرمانشاه

کرونا گرفتن بهتر است یا واکسن زدن؟

باباک صیاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، با تأکید بر لزوم واکسیناسیون جمعی در برابر بیماری کرونا، اظهار داشت: واکسیناسیون یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بیماری‌های عفونی است.

وی ادامه داد: دنیا در حال حاضر با بیماری کووید ۱۹ روبه رو است در حال حاضر مهار این پاندمی و همه‌گیری انجام واکسیناسیون است، البته انجام واکسیناسیون در صورتی مفید و موثر خواهد بود که همه ما در روند واکسیناسیون شرکت کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: برای کنترل اپیدمی دست‌کم باید حدود ۸۰ درصد جمعیت واکسن‌های موجود کرونا را دریافت کرده باشند در آن زمان سیکل انتقال ویروس می‌تواند متوقف شود؛ تا آن زمان باید قدم‌های خیلی محکمی را برداریم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون را باید جدی گرفت. تا کی باید شاهد از دست دادن عزیزان و کوچ‌های بی‌وداع باشیم؟ تا کی شاهد درگیری مهلک مردم با این بیماری باشیم؟، بیماری که به سادگی با تزریق واکسن قابل پیشگیری است.

صیاد خطاب به کسانی که از عارضه واکسن‌ها با شایعات و باورهای غلط بیم دارند، گفت: آیا از ابتلا به بیماری هراسی ندارید؟، اگر بیمار شوید و با مشکلات زیاد روبه رو شوید بهتر است یا اگر واکسن بزنید؟، واکسیناسیون کاری کاملا منطقی است عوارض واکسن بسیار جزئی است.

وی در پایان واکسیناسیون را جزء واجبات دانست و از همه شهروندانی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند خواست، هر چه زودتر در صف اول واکسیناسیون قرار گیرند و خود را در برابر این بیماری خطرناک ایمن کنند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا