لرستان

کسبه سیل‌زده پل‌دختر نیازمند توجه مسوولان بالادستی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: برخی بازاریان و کسبه که متحمل خسارت و آسیب‌های زیادی در جریان سیل شدند تمام مایملک کسب و کار خود را از دست دادند و حتی برخی به صفر بازگشتند.

وی افزود: کمک دولت سابق به این سیل‌زدگان تسهیلاتی ولو اندک بود که شاید مرهمی بر درد آنها باشد اما خسارات وارده بیشتر از آن بود و صنف بازاریان پل‌دختر علاوه بر اسباب و اثاثیه منزل کسبه و کار خود را نیز از دست دادند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بنابر این از استاندار لرستان که بومی منطقه نیز هستند انتظار می‌رود در دولت سیزدهم نسبت به این قشر توجه ویژه داشته و پی‌گیر بخشش یا امهال تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی آنها باشد چرا که بانک‌ها حسب وظیفه برای اقساط به این قشر آسیب دیده از سیل و کرونا فشار وارد می‌کنند.

وی به موج ششم کرونا اشاره کرد و افزود: کرونا تمام نشده و هم‌چنان درکمین سلامت مردم است براساس نظر کارشناسان موج ششم آن سخت‌تر از قبل در راه است و تنها راه مقابله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه همه مردم برای دریافت واکسیناسیون می‌باشد.

موسوی به سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: در این دیدار معظم له با اشاره به خصلت پیامبر اسلام (ص) مبنی بر صبر، عدالت و اخلاق این خصوصیات را فرمودند تا در پیوست همه مسوولان لحاظ شود و آن را مبنای کار خود قرار دهند.

وی افزود: تبیین ادای حق جامعیت دین مسئولیتی است که به عهده تک تک مسلمانان و در ازای آن موظف هستند که اسلام جامع‌ترین ادیان می‌باشد و نقیصه‌ای در آن وجود ندارد  و باید برای دنیا تبیین شود.

امام جمعه پل‌دختر به حمله سایبری به جایگاه‌های پمپ بنزین اشاره کرد و گفت: این اقدام نرم افزاری حمله به توزیع سوخت کشور بود که در کلیه جایگاه‌های سوخت اخلال وارد کرد که شناسایی عاملان آن در دست بررسی است.

وی افزود: این حمله سایبری هشداری برای ارتقا ظرفیت امنیتی در شبکه دیجیتال کشور و یک ضرورت است تا پدافند غیر عامل در کشور قوی‌تر از گذشته عمل کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا