Categories: لرستان

کسبه سیل‌زده پل‌دختر نیازمند توجه مسوولان بالادستی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: برخی بازاریان و کسبه که متحمل خسارت و آسیب‌های زیادی در جریان سیل شدند تمام مایملک کسب و کار خود را از دست دادند و حتی برخی به صفر بازگشتند.

وی افزود: کمک دولت سابق به این سیل‌زدگان تسهیلاتی ولو اندک بود که شاید مرهمی بر درد آنها باشد اما خسارات وارده بیشتر از آن بود و صنف بازاریان پل‌دختر علاوه بر اسباب و اثاثیه منزل کسبه و کار خود را نیز از دست دادند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بنابر این از استاندار لرستان که بومی منطقه نیز هستند انتظار می‌رود در دولت سیزدهم نسبت به این قشر توجه ویژه داشته و پی‌گیر بخشش یا امهال تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی آنها باشد چرا که بانک‌ها حسب وظیفه برای اقساط به این قشر آسیب دیده از سیل و کرونا فشار وارد می‌کنند.

وی به موج ششم کرونا اشاره کرد و افزود: کرونا تمام نشده و هم‌چنان درکمین سلامت مردم است براساس نظر کارشناسان موج ششم آن سخت‌تر از قبل در راه است و تنها راه مقابله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه همه مردم برای دریافت واکسیناسیون می‌باشد.

موسوی به سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: در این دیدار معظم له با اشاره به خصلت پیامبر اسلام (ص) مبنی بر صبر، عدالت و اخلاق این خصوصیات را فرمودند تا در پیوست همه مسوولان لحاظ شود و آن را مبنای کار خود قرار دهند.

وی افزود: تبیین ادای حق جامعیت دین مسئولیتی است که به عهده تک تک مسلمانان و در ازای آن موظف هستند که اسلام جامع‌ترین ادیان می‌باشد و نقیصه‌ای در آن وجود ندارد  و باید برای دنیا تبیین شود.

امام جمعه پل‌دختر به حمله سایبری به جایگاه‌های پمپ بنزین اشاره کرد و گفت: این اقدام نرم افزاری حمله به توزیع سوخت کشور بود که در کلیه جایگاه‌های سوخت اخلال وارد کرد که شناسایی عاملان آن در دست بررسی است.

وی افزود: این حمله سایبری هشداری برای ارتقا ظرفیت امنیتی در شبکه دیجیتال کشور و یک ضرورت است تا پدافند غیر عامل در کشور قوی‌تر از گذشته عمل کند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌

«قبرستان ممنوعه تهران» یکی از قبرستان‌های قدیمی و ناشناخته‌ شهر تهران است. در این قبرستان…

14 ساعت ago

ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟

دختر بچه گمشده در زمین‌های کشاورزی بعد از پنج روز پیدا شد.

14 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در…

14 ساعت ago

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید…

14 ساعت ago

جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟

دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا…

14 ساعت ago

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان…

14 ساعت ago