گیلان

کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا توسط بانوی گیلانی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، در پایان مرحله نهایی انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته امید بانوان جمهوری اسلامی ایران در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم، هنگامه بی‌غم، کاراته‌کای قهرمان و با اخلاق استان گیلان پس از پیروزی و برتری مقابل حریفانش، به عنوان نفر برتر این وزن جواز حضور در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در کشور قزاقستان را کسب نمود. 

رئیس هیأت کاراته گیلان با اشاره به انتخاب ورزشکار گیلانی در انتخابی تیم ملی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های پایه در استان زنجان در دو هفته گذشته برگزار شد که استان گیلان دارای دو سهمیه در هر وزن بود و طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی، هر کسی روی سکو می‌رفت می‌توانست جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت کند و خانم هنگانه بی‌غم توانست در این مسابقات مقام سوم را کسب کند و به اردوی تیم ملی راه پیدا کند. 

مزدا صوفی با اشاره به روند انتخاب این ورزشکار بانو گفت: پس از انتخابی درون اردویی موفق شد در بین ورزشکاران منتخب کشوربه برتری کامل دست یابد و به عنوان نفر اول برای مسابقات قهرمانی قزاقستان حضور خواد داشت، البته این ورزشکار دارای رنکینگ تک رقمی در مسابقات کاراته وان ایران نیز است. 

وی با اشاره به حمایت همه جانبه هیات کاراته از ورزشکاران با استعداد افزود: این ورشکار ملی‌پوش اهل شهرستان لاهیجان است و تمریناتش را زیر نظر خانم فاطمه قاسمی، که مربی تیم ملی بودند و مربی سارا بهمنیار هم است، ادامه می‌دهند و هیات کاراته هم اردو‌های منظمی برای موفقیت ورزشکاران برگزار کرده و خواهد کرد. 

رئیس هیأت کاراته گیلان با اشاره روز مربی بیان کرد: این روز را به همه مربیان تبریک عرض می‌کنم که باعث پیشرفت ورزش شده اند، ما مربیان بسیار ارزشمندی داریم که با کمک آن‌ها توانسته‌ایم ورزشکاران بسیار زیادی را به جامعه ورزش کشور در سطح بین المللی معرفی کنیم. 

مسابقات مرحله دوم انتخابی تیم ملی کومیته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید دختران برگزار و نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات آسیایی قزاقستان معرفی شدند. 

اسامی نفرات برتر رده‌های سنی پایه به این شرح است: 
وزن منفی ۴۷ کیلوگرم نوجوانان: رومینا خادمی
وزن منفی ۵۴ کیلوگرم نوجوانان: فاطمه زهرا سعید آبادی
وزن مثبت ۵۴ کیلوگرم نوجوانان: مائده زارعی

در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم رده سنی جوانان از آن جایی که نفرات حاضر نتوانستند نظر فنی سرمربی را جلب کنند، لذا سرمربی تیم ملی رده سنی نوجوانان و جوانان تصمیم دارد با توجه به انتخاب شایسته‌ترین فرد در این وزن جهت اعزام به مسابقات آسیایی قزاقستان، تصمیماتی را اتخاذ نماید که متعاقبا اعلام خواهد شد. 

وزن منفی ۵۳ کیلوگرم جوانان: ستایش نادری
وزن منفی ۵۹ کیلوگرم جوانان: فاطمه بداغ
وزن مثبت ۵۹ کیلوگرم جوانان: سارینا فتحی
وزن منفی ۵۰ کیلوگرم امید: زینب جعفر نژاد
وزن منفی ۵۵ کیلوگرم امید: زهرا بنیانی
وزن منفی ۶۱ کیلوگرم امید: آتوسا گلشاد نژاد
وزن منفی ۶۸ کیلوگرم امید: هنگامه بی‌غم
وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم امید: آیدا خوشبختی

نفرات انتخاب شده در قالب تیم ملی رده‌های سنی پایه دختران راهی مسابقات قهرمانی اسیا ۲۰۲۱ قزاقستان خواهند شد. 

به گزارش فارس، مسابقات آسیایی کاراته از ۲۸ آذر الی یک دی ماه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌گردد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا