اصفهان

کسب رتبه نخست کشوری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت ایام شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، پیوستن اعضای جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به این جلسه را تبریک گفت و اظهار داشت: به  نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه نیز خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم این جمع منجر به اخذ تصمیمات مدبرانه‌ای در فضای اقتصادی استان و کشور شود.   

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز از زحمات محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان تقدیر کرد و ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان و آرزوی توفیق روزافزون وی در مسؤولیت جدید، بیان کرد: توفیق شورای گفت‌و‌گوی استان در ۲ سال گذشته، مرهون حضور مؤثر نمایندگان دستگاه قضا در شورای گفت‌وگو علی‌الخصوص رئیس کل دادگستری و دادستان استان بوده است و ارتقاء شاخص‌های این شورا مؤید این همدلی و همراهی است.

 

وی در ادامه کسب رتبه اول شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ۶ ماهه اول امسال در بین شوراهای سراسر کشور را حاصل روند منظم و کیفی ورود به موضوعات در سطح ملی و استانی و تأثیر جلسات این شورا در حل مشکلات اقتصادی دانست.

گلشیرازی همچنین افزود: اقتصاد ایران تحت تأثیر فشار تحریم‌های ظالمانه در کنار مشکلات ناشی از ساختار درونی در حال تجربه شرایط بی‌بدیلی است که تنها از طریق هماهنگی ۳ بخش اصلی اقتصاد ایران می‌توان آینده‌ای روشن را رقم زد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: در کنار رفع تهدیدهای سخت بیرونی، حضور فعالان اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی با ایجاد هماهنگی بین ارکان مختلف حاکمیتی اعم از دولت، دستگاه قضا و بخش خصوصی به عنوان سربازان عرصه اقتصاد میسر است.

وی همچنین گفت: از آنجا که بر اساس گزارش‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان، پاندمی کرونا تا ۲ سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، نیازمند هماهنگی بیشتر بخش خصوصی و دولت برای طی مسیر هستیم.  

گلشیرازی احتمال تقویت احیای برجام، دسترسی به منابع نفتی، تسهیل فرایندهای تجاری احتمالی، حذف ارز چند نرخی و مشخصا ارز ۴۲۰۰ تومانی، کسری بودجه عملیاتی دولت، تداوم نرخ بالای تورم، احتمال کاهش ارزش پول ملی و عدم اقبال زبدگان جامعه به بازار سرمایه در کنار بحران‌های اقلیمی به ویژه خشکسالی و تأثیرات آن بر بخش کشاورزی را دلیل محکمی بر ضرورت ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی با فعالان بخش خصوصی دانست.  

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه بر ضرورت هم‌افزایی، روحیه‌بخشی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور علی‌الخصوص سرداران جنگ اقتصادی تأکید کرد و افزود: با مورد توجه قرار دادن این امر در پرتو توجهات حضرت بقیه‌الله خدمات خالصانه‌ای شکل خواهد گرفت که امید است زمینه‌ساز تحقق دولت مهدوی خواهد بود.

در ادامه این مراسم ضمن طرح موضوعات دستور کار جلسه، از خدمات اعضاء سابق شورا تقدیر شد.  

 

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا