چهارمحال و بختیاری

کسب عنوان «دانش‌بنیان نوع یک» در حوزه زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع غذایی

کسب عنوان «دانش‌بنیان نوع یک» در حوزه زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی صمت استان، سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد صنعتی «فرادانه» در روند بررسی دانش‌بنیان شدن تعدادی از محصولات در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان «دانش‌بنیان نوع یک» را در حوزه زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع غذایی کسب کرد و به عنوان دومین واحد صنعتی استان در این زمینه نام آفرین شد.

فضل ا… رحمتی افزود: با کسب این موفقیت، واحد صنعتی فرادانه از ۱۱۰ مورد حمایتی ویژه دانش بنیان های صنعتی از جمله : معافیت مالیاتی، تسهیلات کم بهره، معافیت بیمه ای، حضور در نمایشگاههای بین المللی و ملی و… و. بهره مند می شود.

وی تصریح کرد:با حضور کارشناسان ملی، تمامی مستندات مربوط به فرآیندهای طراحی، تولید، کنترل کیفی و تحقیقات انجام شده در مورد خوراک‌های ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان به عنوان محصول دانش‌بنیان بررسی و با توجه به نوآوری‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این خصوص برتر شد.

رحمتی افزود:واحد تحقیق و توسعه‌ فرادانه طی سال‌های گذشته به منظور طراحی محصولات دانش‌بنیان تحقیقات گسترده‌ای در ۶ بخش اصلی شامل ارزیابی پیشرفته مواد اولیه، فرمولاسیون جدید و حرفه‌ای، تولید محصولات متنوع، استفاده از فرمولاسیون با قابلیت کاهش استرس و بهبود سیستم ایمنی، بهبود کیفیت لاشه و طراحی تجهیزات جدید برای افزایش کیفیت فیزیکی خوراک انجام داده است، که نتیجه‌ این تحقیقات چاپ ۷۰ مقاله‌ علمی ISI و داخلی، انجام ۱۰ رساله‌ دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ طرح پژوهشی و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور بوده است.

وی گفت: فرادانه بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان خاورمیانه و از واحدهای فعال چهارمحال و بختیاری است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا