اصفهان

کشاورزی اصفهان بدون تامین منابع آبی توان ماندگاری ندارد

کشاورزی اصفهان بدون تامین منابع آبی توان ماندگاری ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، مهرداد مرادمند با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: ۱۷۳ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۱ میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال پایدار برای حدود ۶۵۰ نفر فراهم خواهد شد و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیز تثبیت می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر افزود: تولیدات گیاهی ۸۸ طرح، آب و خاک و امور فنی و مهندسی ۳۵ طرح و تولیدات دام، طیور و آبزیان ۱۴ طرح امور عشایر ۲۰ طرح، دامپزشکی شش طرح، تحقیقات کشاورزی پنج طرح، صنایع کشاورزی سه طرح و تعاون روستایی دو طرح از مجموع این پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات ویژه این سازمان از سفر ریاست جمهوری سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که طی سه سال و از سه منبع تخصیص اعتبارات استان، سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌ها چهار برابر سال گذشته بوده است، ادامه داد: فروش اموال مازاد یا همان طرح مولدسازازی و نیز تهاتر و آزادسازی دارایی‌هایی بلوکه شده‌ای که باید در اختیار تولید قرار گیرد به جهاد کشاورزی استان اختصاص خواهد یافت.

منابع آبی کشاورزی اصفهان به ۲.۵ میلیارد مترمکعب رسید

مرادمند اضافه کرد: اگرچه افزایش بارش‌ها باعث می‌شود از تنگناهای خشکسالی خارج شویم اما بهینه مصرف کردن آب را در برنامه خود قرار داده‌ایم و باید راندمان مصرف آب نیز بهبود یاید.

وی تاکید کرد: منابع آبی کشاورزی استان یک سوم سال‌های قبل شده و از حدود هفت میلیارد متر مکعب در سال‌های اخیر به زیر دو و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است با این حال سعی کرده‌ایم اشتغال بخش کشاورزی و میزان تولید آن را سرپا نگه داریم اما این حوزه توان بیشتری ندارد و لازم است که منابع آبی ازدست رفته آن تامین شود.

تغییر کاربری اراضی بلای جان بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی بلای جان بخش کشاورزی کشور شده است، گفت: زمین‌های کشاورزی با دیوارکشی و ایجاد یک سازه با قیمت چند میلیارد تومان به فروش می‌رسد که ارزش افزوده کاذب و مقطعی است؛ حتی ممکن است خریداران با صدور احکام قضایی متضرر شوند همانگونه که در شرق اصفهان تاکنون دو هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا