اخبار ورزشی

کشتی‌گیران در چه شرایطی اجازه فسخ و عقد قرارداد جدید در لیگ برتر دارند؟

کشتی‌گیران در چه شرایطی اجازه فسخ و عقد قرارداد جدید در لیگ برتر دارند؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، رفته رفته لیگ برتر کشتی آزاد به هفته‌های حساس خود نزدیک می‌شود و همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، رقابت در گروه A بسیار فشرده‌تر و نزدیک‌تر از گروه B است.

در گروه B که سه تیمی است، انبوه‌سازان هوتن بدون دردسر قطعاً به عنوان تیم اول در نیمه‌نهایی حاضر خواهد شد تا رویارویی دو تیم مدعی هوتن و بانک شهر، درصورت غلبه بر حریفان نیمه‌نهایی‌شان که البته محتمل است، در فینال اتفاق بیفتد.

 زارع انصراف داد

در گروه A باتوجه به شرایط تیم‌ها و نتایجی که تا امروز رقم خورده، به نظر بانک شهر به عنوان تیم اول راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهد شد اما رقابت برای صعود به عنوان تیم دوم بین دانشگاه آزاد و ستارگان خیلی نزدیک دنبال می‌شود.

رقابت نزدیک این دو تیم برای صعود به عنوان تیم دوم، باعث شده هر دو به فکر تقویت تیم خود برای دور برگشت باشند، از این رو علاوه بر اینکه احتمال استفاده از کشتی‌گیر خارجی در مسابقات دور برگشت مطرح شده، پیشنهاد فسخ قرارداد ابراهیم خواری، محمد بخشی و سبحان یاری سه کشتی‌گیر هوتن و عقد قرارداد آنها با تیمی دیگر نیز به میان آمده است.

هنوز فسخ قراردادی اتفاق نیفتاده اما حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در رابطه با اینکه قانون چنین اجازه‌ای را به تیم‌ها می‌دهد یا نه، به برگزیده های ایران گفت: دو سال قبل این مسئله ابهامات و مشکلاتی در لیگ ایجاد کرده بود که مثلاً یک کشتی‌گیر بعد از آنکه تیمش از مرحله گروهی صعود نمی‌کرد، در آستانه مرحله پایانی، به یکی از چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی می‌پیوست و این مسئله شبهاتی ایجاد می‌کرد، ما این قانون را برداشتیم، گفتیم هر تیمی می‌تواند ۲۵ کشتی‌گیر بگیرد و تا ۴۸ ساعت مانده به مرحله نیمه‌نهایی قراردادشان را ثبت کند، بعد از آن امکان جابه‌جایی وجود ندارد. کشتی‎‌گیری هم می‌تواند قراردادش را با یک تیم فسخ کرده و به تیم دیگر برود که در قالب تیم اولیه، روی تشک نیامده و در ترکیب تیمش قرار نگرفته باشد. در واقع هر کشتی‌گیر در یک فصل تنها برای یک تیم می‌تواند کشتی بگیرد.

وی ادامه داد: اگر کشتی‌گیر روی تشک رفته باشد، قرارداد قابل فسخ و امکان جابه‌جایی نیست. فسخ هم باید یک توافق دوطرفه باشد. بنابراین اگر هوتن بخواهد چند کشتی‌گیرش که تا امروز روی تشک نرفتند را آزاد کند و آنها به تیم دیگری بروند آزاد است، این کار هم تا ۴۸ ساعت مانده به مرحله نیمه‌نهایی امکان‌پذیر است. سال گذشته هم همین‌طور بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا