اخبار ورزشی

کشتی آزاد نوجوانان جهان| روز خوب ایران و روز بد روس‌ها/ هیچ کشتی‌گیری بدون امتیاز نماند

کشتی آزاد نوجوانان جهان| روز خوب ایران و روز بد روس‌ها/ هیچ کشتی‌گیری بدون امتیاز نماند

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان که از روز جمعه (۱۳ مرداد) در استانبول آغاز شده است، امشب (۱۵ مرداد) با معرفی تیم‌های برتر و قهرمانان پنج وزن دوم به پایان خواهد رسید.

مدال‌های طلای پنج وزن اول از آن آمریکا (دو طلا)، ایران، روسیه و آذربایجان شد. آمریکا به واسطه عملکرد خوبش در پنج وزن اول، در پایان روز دوم صدرنشین ۸۰ امتیازی بود که از دو طلا و دو برنز موفق به کسب این امتیاز شد، اما این تیم در روز دوم تنها یک فینالیست دارد که باید مقابل نماینده وزن ۷۱ کیلوگرم ایران قرار بگیرد.

شاگردان بهنام احسانپور هم هرچند تنها یک طلا (سینا خلیلی) و یک برنز (سام سیار) در پنج وزن اول گرفتند، اما اتفاق خوب این بود که همه نمایندگان روز اول ایران توانستند امتیاز بگیرند و این از نظر تیمی قطعاً به سود تیم در رده‌بندی نهایی خواهد بود.

تیم ۶۶ امتیازی ایران، در پنج وزن دوم بهتر از آمریکا و سایر تیم‌ها کار کرده و در بهترین حالت ممکن، با کسب سه طلا و دو برنز می‌تواند ۱۰۵ امتیاز به جمع امتیازات قبلی خود اضافه کند و قهرمان مسابقات شود.

البته این به شرطی است که اهورا خاطری در ۴۵ کیلو، سجاد پیردایه در ۶۰ کیلو و ابوالفضل حسینی در ۷۱ کیلوگرم با شکست حریفان ارمنی، ژاپنی و آمریکایی مدال طلا را از آن خود کنند و امیرمحمد نوازی در ۵۱ کیلو و توحید نوری در ۹۲ کیلوگرم بتوانند مدال برنز بگیرند.

آذربایجان و ارمنستان هم با ۴۹ و ۴۲ امتیاز رده‌های بعدی را از آن خود دارند.

تیم روسیه که روز اول مسابقات را با طلای ۸۰ کیلو، نقره ۶۵ کیلو و برنز اوزان ۶۵ و ۱۱۰ کیلوگرم تمام کرد، در روز دوم حتی یک فینالیست هم نداشت.

اسامی فینالیست‌های روز دوم مسابقات به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: اهورا خاطری (ایران) – گور بونیاتیان (ارمنستان)

۵۱ کیلوگرم: روهیت (هند) – یاماتو اوگاوا (ژاپن)

۶۰ کیلوگرم: سجاد پیردایه (ایران) – آکیتو مائه هارا (ژاپن)

۷۱ کیلوگرم: سیدابوالفضل حسینی (ایران) – لادارین آرتِز لاکِت (آمریکا)

۹۲ کیلوگرم: اِیوپ ستین (ترکیه) – ساندرو کوراشویلی (گرجستان).

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا