اخبار ورزشی

کشتی فرنگی جوانان جهان| اختلاف فاحش ایران با تیم دوم؛ شاگردان باوفا در آستانه قهرمانی زودهنگام

کشتی فرنگی جوانان جهان| اختلاف فاحش ایران با تیم دوم؛ شاگردان باوفا در آستانه قهرمانی زودهنگام

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان که سال گذشته در بلغارستان قهرمان جهان شد، با توجه به نتایج کسب شده در دو روز برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳، در آستانه قهرمانی دوباره است.

این تیم شنبه شب با برگزاری کشتی‌های پایانی پنج وزن اول، با احمدرضا محسن‌نژاد، علیرضا عبدولی و فردین هدایتی در سه وزن ۶۳، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب نشان طلا شد و ۷۵ امتیاز به دست آورد. ابوالفضل چوپانی دیگر فینالیست کشورمان هم با کسب مدال نقره وزن ۸۷ کیلو، ۲۰ امتیاز دیگر از آن تیم حمید باوفا کرد.

براساس این گزارش، علی احمدی‌وفا که به دیدار رده‌بندی وزن ۵۵ کیلوگرم راه یافته بود، هرچند در این کشتی شکست خورد، اما توانست با عنوان پنجمی‌اش ۱۰ امتیاز به دست آورد تا تیم کشورمان با ۱۰۵ امتیاز و با اختلاف فاحش نسبت به تیم دوم، صدرنشین مسابقات در پایان شب دوم شود.

بعد از ایران، تیم‌های قرقیزستان و قزاقستان با ۶۰ و ۴۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. گرجستان ۳۹ امتیازی و آمریکای ۳۴ امتیازی نیز جایگاه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

شاگردان حمید باوفا همچنین در پنج وزن دوم یک نماینده در فینال، دو کشتی‌گیر در رده‌بندی و دو نماینده در گروه شانس مجدد دارند که به این ترتیب امتیازات تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان امروز بیشتر نیز خواهد شد و با توجه به اختلافی که این تیم از سایر رقبا گرفته است، به نظر قهرمانی از آن تیم فرنگی ایران خواهد شد.

فینالیست‌های پنج وزن دوم را نفرات زیر تشکیل می‌دهند که تنها تیم ارمنستان در دو وزن فینالیست دارد و سایر تیم‌ها هر کدام یک نماینده در فینال دارند.

وزن ۶۰ کیلوگرم: سومیت سومیت (هند) – سورن آقاجانیان (ارمنستان)
امیررضا ده‌بزرگی امشب برای کسب نشان برنز روی تشک خواهد رفت.

وزن ۶۷ کیلوگرم: مصطفی حسین (مصر) – گسپِر ترتریان (ارمنستان)
اهورا بویری هم امشب در دیدار رده‌بندی این وزن حضور خواهد داشت.

وزن ۷۲ کیلوگرم: لوانته لوای (مجارستان) – عمران علی‌یف (‌AIN)
محمدمهدی میری با توجه به فینالیست شدن حریفش به گروه شانس مجدد راه پیدا کرد.

وزن ۸۲ کیلوگرم: یاسین یزدی (ایران) – آلپرن بِربِر (ترکیه)

وزن ۹۷ کیلوگرم: ابوبکر خسلاخانو (‌AIN) – گور آیوازیان (گرجستان)
امیررضا اکبری با فینالیست شدن حریفش به گروه شانس مجدد رفت.

رده‌بندی انفرادی پنج وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به این شرح است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- ایسخار کوربایف (قزاقستان) ۲- فرید صادیخلی (آذربایجان) ۳- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف (آذربایجان) ۵- علی احمدی وفا (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- احمدرضا محسن‌نژاد (ایران) ۲- ژانتورو میرزعلی‌اف (قرقیزستان) ۳- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)

۷۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا عبدولی (ایران) ۲- الکساندر سولووی (مولداوی) ۳- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)

۸۷ کیلوگرم: ۱- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) ۲- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۳- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر).

گفتنی است که امتیازات کشتی‌گیران روسیه و بلاروس که به اسم تیم ‌AIN در مسابقات شرکت کرده‌اند در رده‌بندی نهایی محاسبه نمی‌شود.

/

 
 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا