اردبیل

کشت انتظاری عدس و نخود در ۱۰۰ هکتار از اراضی نیر

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، رضا ناصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه کشت انتظاری عدس و نخود، امسال ۱۰۰ هکتار از ارضی زراعی شهرستان نیر به کشت این ۲ محصول اختصاص یافته که با توجه به حمایت‌های دولت، امیدواریم که سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت و مقدار این محصولات باشیم.

وی افزود: در شرایط کنونی با تغییر زمان کشت عدس و نخود از بهاره به پاییزه، تأمین بذر، معرفی ارقام جدید پا بلند، مقاوم به سرما، تهیه سموم علف‌کش و برنامه مبارزه با علف‌های هرز، توسعه کاشت و برداشت مکانیزه، انتظار داریم که شاهد افزایش حبوبات در منطقه باشیم. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر ادامه داد: کشت انتظاری زمانی انجام می‌شود که احساس کنیم بعد از کشت، سرما از راه می‌رسد؛ بذرهای نخود در این روش در خاک به‌صورت انتظار باقی می‌مانند و پس از گرم شدن هوا در اواخر زمستان جوانه زده و به رشد خود ادامه می‌دهند.

ناصری بیان کرد: در کشت پاییزه شهرستان نیر با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی، ۱۰ هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی به کشت گندم و ۱۹ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی به کشت جو اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا