Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کشف مقادیری عسل تقلبی در کاشمر - خبرگزاری برگزیده های ایران
خراسان رضوی

کشف مقادیری عسل تقلبی در کاشمر

دکتر گوهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر گفت: مأموران انتظامی کاشمر با مظنون شدن و انجام کار اطلاعاتی، یک دستگاه خودرو حامل بار عسل را با هماهنگی مقام قضائی توقیف و با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۷۰ کیلو عسل در قوطی های یک کیلویی  فاقد شناسه بهداشتی کشف شد. گوهری با اشاره به این که کیفیت و اصالت عسل را نمی‌توان بر حسب رنگ و مزه آن شناسایی کرد، خاطرنشان کرد: میزان چسبندگی، سرعت حل شدن در آب، طعم، بو یا عطر، حرارت دادن، شفافیت و شکست نور، تست جذب روی نان یا کاغذ و بسیاری از روش های دیگر که برای آزمایش اصالت عسل بیان می شود راهکارهایی کاملا غیر علمی و ناکارآمد است و هیچ راهی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن آن جز آزمایش دقیق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با نمونه برداری و انجام آزمایشات دقیق علمی از محموله توقیفی مشخص شد که عسل ها  برای مصرف انسانی و دامی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

گوهری از شهروندان خواست برای خرید عسل و دیگرمواد غذایی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه و به محل تولید، نام تجاری و نشانی محل تولید دقت کامل کنند.

 

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا