خراسان رضوی

کشف و ضبط ۱۵۰ تن کالای اساسی قاچاق در تربت‌جام

به گزارش فارس، سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان گفت: یکی از برکات و پیامدهای شجره طیبه بسیج در آستانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین؛ اشراف اطلاعاتی در حوزه اقتصادی به‌خصوص مبارزه با فساد و احتکار مایحتاج ضروری مردم است.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی ۱۵۰ تن کالای اساسی مردم شامل روغن و ماکارونی به ارزش بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان کشف و ضبط شد.

جوان با اشاره به تحریم‌های دشمنان و برخی افراد سودجو در ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم در شرایط حساس کرونایی از دستگاه قضایی درخواست کرد: برخورد جدی با محتکران کالای اساسی مردم اعمال نموده و در صورت صلاحدید محموله کشف‌شده بین محرومین حاشیه شهر تربت‌جام و روستاهای محروم تابعه توزیع شود.

 

افراد سودجو درصدد انتقال کالاهای اساسی مردم به کشور افغانستان بودند

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام نیز گفت: بر اساس گزارش واصله از مجموعه اطلاعاتی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبنی بر احتکار کالای اساسی مانند روغن خوراکی و ماکارونی توسط یک عده سودجو که اقدام به قاچاق این کالاها می‌کردند دستور قضایی مبنی بر ضبط صادر شد.

حمید علیزاده با اشاره به حضور میدانی دستگاه قضا در محل انبار مکشوفه، افزود: این افراد سودجو درصدد انتقال این حجم از کالای اساسی مردم در قالب بسته‌بندی‌های مجاز به کشور افغانستان بودند.

وی با اشاره به این که انتقال و جابجایی اینگونه کالا بر اساس بند «ر» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق ظن به قاچاق است، اظهار کرد: دادستانی در راستای احقاق حقوق عامه ورود کرده است و تذکرات لازم به ضابطین و اداره تعزیرات حکومتی در پیگیری جدی به این موضوع داده شد.

 

احتکار روغن محرز شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌جام نیز با بیان این که این کالاها در سیستم جامع انبارها ثبت نشده بود و به ظن قاچاق ضبط و توقیف شد، گفت: با بررسی اولیه و طبق اظهارات متصدی این حجم از انواع روغن‌های مایع و جامد احتکار شده در این انبار تولیدی به‌عنوان کالای قاچاق محرز شد.

علی توکلی راد افزود: متأسفانه در این انبار روغن‌ها انتقال داده‌شده که قصد عرضه به بازار فروش را داشتند از حالت اولیه مانند شل و فله‌ای خارج و در قالب کارتن خیار شور پلمپ و بسته‌بندی‌شده که در این رابطه پرونده به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا