بین الملل

واکنش دولت پاکستان به تحولات پیرامون عملیات «طوفان الاقصی»

واکنش دولت پاکستان به تحولات پیرامون عملیات «طوفان الاقصی»

به گزارش روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، «انوار الحق کاکر» نخست وزیر دولت موقت این کشور طی پیامی نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه پس از درگیری میان فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

وی با تاکید بر نیاز به خویشتنداری و حفاظت از غیرنظامیان در فلسطین، افزود: صلح پایدار در خاورمیانه تنها به حل فوری مساله فلسطین امکان پذیر است.

انوار الحق بر موضع اصولی پاکستان در حمایت از آزادی کشور فلسطین و تشکیل این کشور براساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که این کشور با نگرانی تمام درحال پیگیری وضعیت شکننده در خاورمیانه است.

«ممتاز زهرا» افزود: پاکستان همواره از حل عادلانه مناقشه فلسطین به عنوان کلید صلح پایدار در خاورمیانه مطابق با حقوق بین الملل و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: باید یک کشور مستقل فلسطین، پایدار و پیوسته بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف ایجاد شود.

دولت پاکستان از جامعه بین‌المللی خواست که برای توقف درگیری‌ها، حفاظت از غیرنظامیان و برای صلح پایدار در خاورمیانه نقش آفرینی کند.

حمایت قوی رهبران سیاسی پاکستان از نبرد فلسطینیان

«شهباز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب مسلم لیگ نواز با ابراز همبستگی با ملت فلسطین تجاوز و حملات رژیم نامشروع صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

وی افزود: جهان اسلام در کنار فلسطینیان مظلوم است و جامعه بین المللی نیز باید به وظیفه خود برای دفاع از جان و مال مردم فلسطین عمل کند.

«بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم و وزیر سابق امور خارجه پاکستان نیز امروز در واکنش به عملیات ضدصهیونیستی مقاومت فلسطین، گفت: پاکستان به حمایت قوی و مستمر خود از فلسطین ادامه می‌دهد و مردم فلسطین باید به حق مشروع خود برای داشتن کشوری آزاد و مستقل دست پیدا کنند.

همزمان با عملیات کوبنده رزمندگان مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی بسیار از گروه‌های سیاسی در پاکستان و رهبران مذهبی این کشور ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین از عملیات مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس قویا حمایت کردند.

جماعت اسلامی، مجلس وحدت مسلمین و تحریک اسلامی از احزاب پیشرو مذهبی در پاکستان نیز ضمن تمجید از شجاعت رزمندگان فلسطین در انجام عملیات مرگبار و تاریخی علیه اشغالگران صهیونیست، گفتند: عملیات امروز پاسخی همزمان به تحرکات شیطانی رژیم اسرائیل و همچنین حاکمان سازشکار در منطقه است.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا