مرکزی

کشف ۶ تن و ۷۴۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی/ افزایش ۲۹ درصدی کشفیات

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد:‌ در برنامه‌ریزی پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر، بهره‌گیری از پلیس متخصص، به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در تمام عرصه‌های مبارزه با مواد مخدر اعم از قاچاق، تولید و عرضه آن از جمله رویکردهایی بوده است که پلیس استان با هدفمندی نسبت به آن برنامه‌ریزی داشته است.

وی با اشاره به بازتاب اثربخش برنامه‌های پلیس در حوزه مقابله با مواد مخدر و افزایش ۲۹ درصدی کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتدای سال تاکنون در حدود ۶ تن و ۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف و ۶ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف ۶ تن و ۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۷ ماهه نخست امسال در عملیات‌های پلیس استان مرکزی ادامه داد: در این عملیات‌ها تعداد ۱۴۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر نیز متلاشی شد.

مفخمی شهرستانی تداوم اجرای طرح ظفر و طرح‌های پاک‌سازی نقاط جرم خیز را اقدامی مهم در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان داشت و گفت: در ۷ ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۲۲۵ نفر معتاد و یک هزار و ۶۲۸ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری اجتماعی را یکی از مهم‌ترین رویکردها در برنامه‌های جامعه‌محور پلیس خواند و گفت:‌ یکی از راه‌های اساسی برای تحقق پیشگیری اجتماعی، آموزش‌های همگانی است و پلیس با آگاهی از نقش قربانیان در بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف کنترل و کاهش این نقش که به کاهش جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اجرای برنامه‌های آموزش همگانی را از مدت‌ها قبل به دو شیوه‌ی حضوری و غیرحضوری در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در برنامه‌های آموزشی چهره به چهره در افزایش آگاهی بخشی عمومی از ابتدای سال با تعاملات صورت گرفته با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی، محتواهایی تخصصی برای اقشار مختلف اجتماعی با اولویت افراد در معرض آسیب تهیه و منعکس شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا