سمنان

کشور برای عبور از بحران‌ها به گفتمان دفاع مقدس نیاز دارد

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، امیر سرتیپ نبی سهرابی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت بنیاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازسازی گفتمان دفاع مقدس و تبیین آن در جامعه و اجتماع کشور است.

وی افزود: کشور ما در دهه پنجم انقلاب برای عبور از بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی نیاز به بازتولید و تولید گفتمان دفاع مقدس دارد و رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احیای این گفتمان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: وضع امروز جامعه محصول فاصله گرفتن از گفتمان انقلاب و دفاع مقدس است که برای عبور از این بحران باید به گفتمان دفاع مقدس بازگردیم.

سهرابی ادامه داد: چگونگی بازتولید و بازنمایی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه مهم است و باید امروز با زبان هنر، ادبیات مناسب و با گفتمان امروز این رسالت را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم جامعه را به گذشته بازگردانیم؛ اما می‌توان گفتمان گذشته را در جامعه زنده نگه داشت و هنر بنیاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که گفتمان را به جامعه امروز برگرداند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: بنا بر تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مفاهیم و ارزش‌ها را از گنجینه دفاع مقدس استخراج و نسل‌های آینده را با فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت آشنا کنیم؛ بنابراین اگر بتوانیم فرهنگ ایثار، مقاومت و استقامت را از دفاع مقدس استخراج و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، ادامه بازدارندگی کشور مقابل استکبار تضمین خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: در دهه نخست انقلاب بین ارزش‌های جامعه و نظام سیاسی انطباق وجود داشت و بین ساختار رسمی و غیررسمی شکافی وجود نداشت، در دهه دوم، ظهور جامعه باز و غرق شدن جوانان در اطلاعات زیاد را داشتیم و آغاز شکاف بین فرهنگ رسمی و غیررسمی در این دهه شکل گرفت.

وی عنوان کرد: در دهه سوم انقلاب تغییر در زیست فرهنگی جامعه و تغییر در نهاد خانواده به وجود آمد که تداوم حیات خانواده مهم‌ترین رسالت نهادهای فرهنگی کشور است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در دهه‌های چهارم و پنجم تغییر در نظام روابط اجتماعی و تغییر در سبک زندگی دیجیتال صورت گرفت که با تولید، توزیع و مصرف و کمک به صیانت شبکه‌های اجتماعی و توان بیشتر در گفتمان‌سازی دفاع مقدس و انقلاب برای نسل جوان و آینده کشور می‌توان از این بحران‌ها عبور کرد.

سهرابی گفت: دفاع مقدس الآن هم به درد جامعه می‌خورد؛ باید گفتمان دفاع مقدس را با روزآمد کردن آن برای جوانان قابل‌استفاده کنیم، اگر برای این جوانان خوب بیان نکنیم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم که البته این هم با استفاده از فضای مجازی بیشتر محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما باید همانند دوران دفاع مقدس به صورت واحد تمام توان خود را در استفاده بهینه از فضای مجازی برای ورود گفتمان دفاع مقدس و انقلاب به کار بگیریم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از نظام فرهنگی کشور است و بزرگ‌ترین مرکز در گفتمان دفاع مقدس و انقلاب محسوب می‌شود و نقش نیروهای مسلح در تداوم این موضوع بسیار بااهمیت است.

سهرابی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، استفاده از ظرفیت‌های استانی و نیز توان نیروهای مسلح استان را در ارتقای کیفی مأموریت‌های محوله ضروری دانست.

در این جلسه از زحمات فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان در بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت قدردانی شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا