کهگیلویه و بویراحمد

کلاهبرداران تراکتور در چنگال قانون/ مالباختگان به دادسرای مرکز کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این زمینه اظهار داشت: با شکایت شکات و ارجاع پرونده آنها به یکی از شعب، رسیدگی سریع در دستور کار ویژه شعبه مربوطه قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، ۲ نفر از شبکه کلاهبرداران دستگیر و به زندان مرکز یاسوج اعزام شدند.

مدعی‌العموم مرکز استان با توضیح نحوه‌ی اقدامات مجرمانه متهمین و کیفیت کلاهبرداری و بی‌اطلاع متقاضیان از اندیشه پلید آنان، افزود: آنچه که در خصوص این پرونده تاکنون محرز شده به این شکل بوده که، متهمین ابتداء در برنامه های تبلیغاتی شامل دیوار و شیپور آگهی مبنی بر فروش تراکتور دولتی با وام بانکی منتشر  و اصطلاح تله‌گذاری می‌کردند.

 ملک‌حسینی افزود: کلاهبرداران  پس از تماس متقاضیان با آنها، ایشان را دعوت می‌کردند که به یاسوج بیایند و اقدام به عقد یک قرارداد عادی مبنی بر فروش تراکتور و ادوات کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی کرده و از متقاضیان وجوهی را دریافت می‌نمودند.

رئیس دادسرای مرکز استان در ادامه با اظهار اینکه  شگرد متهمان برای جلب توجه و اعتماد بیشتر کشاورزان عقد قرارداد در دفاتر اسناد رسمی بود، اظهار داشت: این افراد، با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، سند رسمی با موضوع تعهد مبنی بر تحویل تراکتور ظرف ۳ ماه تنظیم می نمودند، اما پس از دریافت پول و علیرغم گذشت حدود یکسال و بیشتر، هیچ گونه تراکتوری تحویل داده نشد.

ملک‌حسینی گفت: در تحقیقات قضایی بعمل آمده، مشخص گردید که اساساً هیچ حواله تراکتوری در واقعیت وجود نداشته و متهمین با وعده واهی، وجوه فراوانی را کلاهبرداری نموده اند.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت : پس از گذشت حدود ۳ ماه از تشکیل پرونده و صدور دستور جلب های متعدد، عاقبت ۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر و با قرار تامین “بازداشت موقت” به زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند و تا کنون تعداد ٢٠ نفر از افراد زیان دیده در این مرجع قضایی طرح شکایت نموده اند.

وی افزود: شعبه دادیاری مربوطه با دقت و سرعت، در حال رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده می‌باشد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه ممکن است افراد دیگری نیز توسط متهمان مورد اغفال قرار گرفته باشند ، افزود: شهروندان گرامی چنانچه توسط این افراد مورد اغفال قرار گرفته باشند می توانند جهت طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ارائه، تا به دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان ارسال گردد .

ملک حسینی گفت: تحقیقات بیشتر جهت روشن شدن سایر ابعاد احتمالی اقدامات مجرمانه افراد دستگیر شده، و نیز شناسایی سایر افراد دخیل در این پرونده ادامه دارد.

دادستان مرکز استان در پایان، ضمن تقدیر از زحمات مأمورین اداره آگاهی و دادیار رسیدگی کننده، به هم استانی های توصیه کرد که فریب آگهی هایی که در سایت های تبلیغاتی ارائه می شود را نخورد و تصریح کرد: عموم مردم گرانقدر استان و به ویژه کشاورزان زحمت کش، به آگهی های تبلیغاتی و وعده های متنوع اعتماد مطلق نداشته باشند و فریب این افراد را نخورند و جهت راستی آزمایی حتماً با افراد متخصص و مطلع مشورت، و استعلامات لازم را از مبادی مربوطه اخذ، و با اطمینان کامل مبادرت به انجام معاملات نمایند.

شهروندان ارزشمند استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند از طریق خط ارتباطی سامد ک.ب با شماره۰۹۱۷۲۱۰۹۷۷۳ گزارشات و مطالب خود را جهت بررسی از طریق پیام رسان های مطرح بصورت محرمانه جهت ارسال نمایند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا