اجتماعی

کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان/ ۸ متهم دستگیر شدند

کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان/ ۸ متهم دستگیر شدند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: طی چند سال اخیر یکی از جرائمی که هر ساله با افزایش مواجه است کلاهبرداری های اینترنتی با ترفندها و شگردهای جدید است و در همین راستا نیز افرادی تحت عنوان مجری رادیو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.   

وی افزود: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به آنها اعلام می‌کرده‌اند در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کنند، شکات با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شوند.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه در این پرونده ۸ متهم دستگیر شده و مبدا کلاهبرداری نیز از داخل زندان بوده است، ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند هشت نفره دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد شکات این پرونده به بیش از ۶۰ نفر رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است، بیان کرد: در سال جاری ۵ باند مجرمانه در زمینه کلاهبرداری تلفنی دستگیر شده که مبدا فعالیت آنها از داخل زندان بوده است و طی تماس‌های تلفنی با مردم و ارائه اطلاعات اولیه آنها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

دستگیری متهم به ۲۱ فقره کلاهبرداری با ترفند اجاره منزل

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نیستند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا