گلستان

کلید واژه ما در مذاکرات هسته‌ای رفع کامل تحریم‌های ظالمانه است

حسین کریمی اول، فعال سیاسی اجتماعی گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای بعد از خارج شدن آمریکا و عدم عمل به تعهدات مطرح شده تغییرات و رویکرد جدیدی گرفته و حتی در این مورد در آذرماه ۹۹ در مجلس شورای اسلامی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران مصوب شد و این طرح در کمیسیون امنیت ملی با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت و نظرات سازمان انرژی اتمی  و وزارت خارجه کارشناسی شد.

وی تصریح کرد: در هر مذاکره‌ای باید شرایط دو طرف سنجیده و در راستای منافع ملی دو کشور توافق شود در صورتی که در مذاکرات هسته‌ای گرچه در سخن کشورهای مقابل خود را ملزم به انجام تعهدات خود نسبت به ایران کردند اما در عمل از این اقدام صرف نظر کردند.

فعال سیاسی اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکردهای جدید و قدرت دفاعی ایران در منطقه، کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیدند که راهی جز مذاکره با ایران نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای پیش‌رو ایران با کشورهای ۱+۴ کلید واژه ایران اسلامی رفع و برداشتن کامل تحریم‌های ظالمانه خواهد بود و در صورت راست‌آزمایی ایران و مطمئن شدن از کشورهای غرب به انجام  تعهدات خویش این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

تاکید رهبر معظم انقلاب در این مذاکرات حفظ و دفاع از حقوق ایران اسلامی و ملت ایران است

کریمی اول گفت: اگر در این مذاکرات منافع ملی ایران دیده شود و بخش اعظمی از پول و ارزهای ایران که در دیگر کشورها بلوکه شده آزاد شود مطمئنا ما شاهد گشایش اقتصادی در کشور به ویژه در وضعیت مردم بوده و این گشایش‌ها در سفره مردم هم دیده می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ کشوری از جمله ایران و حتی مقام معظم رهبری با ایجاد ارتباطات اقتصادی، تجاری و اجتماعی با دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه نبوده و تاکید رهبر معظم انقلاب در این مذاکرات حفظ و دفاع از حقوق ایران اسلامی و ملت ایران است.

فعال سیاسی اجتماعی گلستان با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم ابراز کرد: اگر کشورهای اروپایی و آمریکا حاضر به انجام تعهدات خود در مذاکرات هسته‌ای نباشند کشور ایران اسلامی نیز تمایل به ادامه این مذاکرات نخواهد بود زیرا خوشبختانه دانشمندان ایرانی ما توانستند به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم برسند و کشورهای اروپایی می‌دانند که این مرحله از موفقیت یعنی دانشمندان ایرانی به تمام علوم انرژی اتمی و هسته‌ای تسلط کامل دارند.

تیم مذاکره‌کننده ارشد کشورمان مسلط به همه جوانب دیپلماسی است

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ارشد کشورمان مسلط به  همه جوانب دیپلماسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم رویکرد جهادی و انقلابی داشته و بر همین اساس نیز نیروهای تشکیل دهنده تیم مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، از نیروهای جهادی انقلابی، باتجربه، مسلط به همه جوانب دیپلماسی و دفاع از حق و حقوق ملت و کشور ایران اسلامی، با توان علمی و قدرت بالا، با اقتدار و صلابت و با منطق و عقلانیت با همه توان خود در این مذاکرات از حقوق ملت ایران دفاع کرده تا ایران اسلامی در مسیر رو به رشد تمدن سازی نوین اسلامی بتواند از حقوق همه مسلمانان در عرصه‌های بین‌المللی دفاع کند.

انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا