فرهنگ و هنر

کمال خرازی از مخزن اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد

کمال خرازی از مخزن اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران، کمال خرازی رئیس ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روز گذشته از مخزن اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

در این بازدید ابتدا سردار علی محمد نائینی ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران و انقلاب اسلامی علاوه بر ابعاد نظامی، ابعاد مختلف سیاسی، حقوقی، فرهنگی، اقتصادی، تبلیغی و علمی داشت، گفت: در این میان ستاد تبلیغات جنگ و واحدهای تبلیغات، روابط عمومی، رسانه در دوران دفاع مقدس و نقشی که آن‌ها در مدیریت افکار عمومی داشته‌اند یکی از مهم‌ترین ابعاد دفاع مقدس است.

کمال خرازی , دفاع مقدس , مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه ,

وی با اشاره به عملکرد ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رژیم بعث عراق به‌موازات اقدامات گسترده نظامی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغی وسیعی را علیه ملت ایران تدارک دیدند. این جنگ با اقدامات به‌موقع و حکیمانه حضرت امام (ره) و مدیران تبلیغی – رسانه‌ای خنثی و توطئه‌های دشمن به شکست می‌انجامید.

مشاور فرمانده کل سپاه، از مدیران تبلیغات جنگ به عنوان مرزبانان روحیه ملی و مقاومت مردمی نام برد و گفت: ستاد تبلیغات جنگ، ستاد راهبردی تبلیغات در دوران دفاع مقدس بود. هویت این ستاد با آقای خرازی شناخته می‌شد.

کمال خرازی , دفاع مقدس , مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه ,

وی با اظهار به اینکه در تبلیغات جنگ چند راهبرد اساسی دنبال می‌شد، عنوان کرد: راهبرد اول حفظ روحیه ملی، حماسی و دفاعی در آحاد جامعه ایران در پشتیبانی مؤثر و مردمی از جنگ بود. دومین راهبرد حفظ روحیه رزمی و مقاومت در برابر دشمن در بین رزمندگان جبهه‌های جنگ بود.

دشمن قصد نا امید کردن مردم ایران با جنگ رسانه‌ای را دارد

سردار نائینی افزود: راهبرد سوم مقابله با جنگ روانی و رسانه‌ای رسانه‌های دشمن در محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی بود و چهارمین راهبرد ثبت و ضبط خاطرات و تصاویر مجاهدت‌ها برای انتقال معارف جنگ و جلوگیری از تحریف آن در تاریخ بود.

در ادامه ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با معرفی این مرکز و اقداماتی که طی این دوران انجام شده، توضیحاتی را ارائه دادند. همچنین در این جلسه انجام تاریخ شفاهی دکتر خرازی درخواست شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا