مرکزی

کمک ۲ هزار میلیارد ریالی مردم استان مرکزی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک مجید مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خانواده‌های تحت حمایت در استان اظهار کرد: ۶۵ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان مربوط به خانواده‌هایی هستند که سرپرست آنها یا فوت کرده یا از کار افتاده شدند.

وی افزود: در دهه‌های اول و دوم تشکیل کمیته امداد معیشت محوری رویکرد اصلی این نهاد بود اما با گذشت زمان و شرایط کشور و سیاست‌های جدید این مهم به سمت توانمندسازی هدایت شد چراکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی مسکن و اشتغال را اولویت‌های مهم به منظور توانمندسازی خانواده‌ها برشمرد و اضافه کرد: به دنبال این هستیم به‌جز سالمندان و بیماران که به‌صورت مادام‌العمر از سمت کمیته امداد حمایت می‌شوند خانواده‌های تحت حمایت را توانمند کنیم.

مؤمنی با بیان اینکه ۸۳ هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند ادامه داد: این تعداد مربوط به ۴۶ هزار خانواده است که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ خانوار به سمت خودکفایی حرکت کردند و از گردونه حمایت‌های این نهاد خارج شدند.

وی افزود: ۲۱ درصد سرپرست خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از کارافتاده، ۳۸ درصد فوت شده، ۱۲ درصد طلاق سرپرست و ۱۸ درصد تبصره ۱۴ هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش‌آموز در سامانه حمایتی کمیته امداد ثبت‌نام کردند ادامه داد: از این تعداد ۷ هزار و ۲۱۹ تحت حمایت قرار گرفتند که ۱ هزار و ۶۶۲ یتیم، ۲ هزار ۷۸۱ نفر محسنین هستند.

مؤمنی از دو برابر شدن سرانه پرداختی به یتیمان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه پرداختی محسنین در سال گذشته ۲۲۰ هزار تومان بود که امسال به ۴۶۴ هزار تومان و همچنین سرانه پرداختی به یتیمان از ۵۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون تومان رسیده است.

مؤمنی با بیان اینکه مردم استان مرکزی بیش از ۳۲ میلیارد تومان زکات و همچنین میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقات پرداخت کردند ادامه داد: مراکز نیکوکاری استان نیز که رویکرد مسجدمحوری دارند ۱۴ هزار پرونده را تقبل کردند.

مؤمنی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کمک‌های مردمی ۲۰۲ میلیارد تومان بوده که با عنایت ویژه خیرین و مردم عملکرد هشت‌ماهه کمک‌های مردمی در استان بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان است و در خصوص اکرام محسنین که مستقیم به حساب آنها واریز می‌شود ۳۳ میلیارد تومان در طی ۸ ماهه انجام شده که علاوه بر این‌ها ۱۸ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌ها واریز شده است.

وی توزیع ۵۰۰ سری جهیزیه با مشارکت مراکز نیکوکاری، پیش‌بینی تحویل ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی پنج کیلووات برای مددجویان استان با ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد، ساخت یک‌هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی با کمک افراد خیر را از برنامه‌های کمیته امداد برشمرد.

به گزارش برگزیده های ایران همزمان با سراسر کشور سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد به‌منظور بهبود و مدیریت خدمات و به‌روزرسانی اطلاعات فردی و پالایش اطلاعات مددجویان راه‌اندازی شد

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا