کهگیلویه و بویراحمد

کمیته امداد پاتاوه در حادثه زلزله شهرستان دنا چه کرد؟/+فیلم

رئیس کمیته امداد شاخه پاتاوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاتاوه گفت: ۲۹بهمن ۹۹ زلزله ای در شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت به وقوع پیوست که در این زلزله روستاهای  حوزه کمیته امداد پاتاوه نیز مورد آسیب جدی قرار گرفت.

آبسالان گفت: حدود ۴۷ سهمیه احداثی به این روستاها تعلق گرفت که با پیگیری های بنیاد مسکن و مدیرکل کمیته امداد تا به امروز ۲۶ واحد آن تکمیل و خانواده های مددجو در آن اسکان پیدا کرده اند و ۲۱ واحد دیگر در حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان دی ماه حدود ۹۰درصد آنها به بهره برداری خواهد رسید.

آبسالان اظهار داشت: برای این ۴۷ واحد احداثی حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰  و پنجاه میلیون ریال بلاعوض پرداخت کرده ایم و در قالب تعمیرات هم ۱۰۳ مورد واحد را شناسایی کردیم که ۹۶مورد آن را اعتباری افزون بر ۴میلیارد و پانصد و چهل و نه میلیون ریال از ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان به حساب آنها واریز کرده ایم که مابقی را  هم به دلیل جایگزین شدن سامانه جامع امداد هوشمند نتوانسته ایم واریز کنیم و به زودی به حساب آنها واریز خواهیم کرد.

آبسالان گفت: از زمان وقـوع حادثه زلزله کمیته امداد شاخه پاتاوه تمام سعی و تلاش خود را جهت حمایت از مددجویانش انجام داده است و توانسته کمک هایی از قبیل بسته های معیشتی، کولر، فرش و وسایل گرمایشی را در اختیار مددجویان قرار دهد و از این به بعد هم در خدمت آنها خواهد بود.

رئیس کمیته پاتاوه عنوان کرد: کمیته امداد پاتاوه برای کسانی که احتیاج به ساخت مسکن دارد برنامه هایی دارد و با هماهنگی با مدیرکل استان و واحد مسکن کمیته امداد خانه های مدد جویان به گونه‌ای مقاوم سازی خواهد شد که توان مقاومت در برابر هر زلزله ای را داشته باشد.

آبسالان اظهار داشت: در بحث ایزوگام سهمیه اداره پاتاوه ۳۲۰۰متر مربع بود که ما توانسته ایم در حدود ۳هزار متر آن را اجرا کنیم و مابقی هم که  به دلیل بارندگی اجرا نشده بعد از اتمام بارندگی اجرا خواهد شد.

آبسالان گفت: با راه اندازی  سیستم امداد هوشمند و کارآمد کلیه ی نیازمندی های خانوارها رصد و احصاء می گردد و با این سیستم جدید حقی از کسی ضایع نخواهد شد و مددکاران اداره به صورت چهره به چهره و از نزدیک بررسی و ثبت و ضبط می کنند و همچنین در نظر داریم کلیه ی مددجویانی که مشکل گرمایشی و یا آبگرمکن را دارند رصد و احصاء و مورد مساعدت قرار دهیم.

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا