اخبار ورزشی

کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کردند

کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کردند

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای مشترک به منظور ایجاد زمینه‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت ارتقا و ایجاد یک رابطه پایدار با بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی، ورزشی با رویکرد آثار برجا مانده از پهلوانان و قهرمانان ملی عرصه ورزش و نقش و تأثیر آن به‌عنوان بخشی از هویت ملی ایران در گستره جامعه ملی و بین‌الملل فی مابین طرفین منعقد شد. 

بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی تیراندازی

در این مراسم محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: متأسفانه طی سالیان گذشته برای شناسایی و معرفی مفاخر ورزشی اقدام خاصی صورت نگرفته است و ما وظیفه خود می‌دانیم این مأموریت را در اولویت فعالیت‌ها قرار داده و در راستای معرفی صفات اخلاقی و پهلوانی چهره‌های بزرگ ورزشی ایران به منظور معرفی سرمشق و الگوهای مناسب برای جوانان این مرز و بوم گام برداریم. مفاخر ورزشی گرچه نسبت به سایر حوزه‌ها به واسطه علاقه‌مندی عموم جامعه، رسانه، تبلیغات و روزآمد بودن حوزه شناخته شده‌تر هستند، اما محدود بودن این ظرفیت در یک ظرف و دوره زمانی آفت این حوزه است و باید زمینه ماندگاری نام و یاد این عزیزان را برای آیندگان فراهم کنیم.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: کمیته بین‌المللی المپیک به‌عنوان بالاترین نهاد ورزشی دنیا بر فرهنگی کردن ورزش تأکید داشته و دارد؛ بسیار خرسندم این ارتباط ویژه بین کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شکل گرفت تا بتوانیم در راستای معرفی پهلوانان و قهرمانان خوشنام ورزشی ایران اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: گرچه این اقدام و ارتباط خیلی دیر صورت گرفت، اما مطمئنم با ظرفیت بسیار خوبی که در ورزش و جامعه ورزشی داریم خیلی زود شاهد اتفاق‌های بزرگ و ماندگار باشیم؛ تمام تلاش ما در کمیته این است که در کنار برنامه‌ریزی و فعالیت برای رساندن ورزشکاران به سکوهای قهرمانی و شاد کردن دل مردم در راستای فرهنگی کردن ورزش نیز گام‌های مؤثری برداریم. پیشنهاد ما این است کارگروهی بین کمیته و انجمن مفاخر ایجاد شود برای اینکه بندهای تفاهم‌نامه پیگیری و اجرا شود.

از مهمترین مواد این تفاهم‌نامه می‌توان به شناسایی و بزرگداشت مفاخر ورزشی ایران و معرفی آنان در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری در بهره‌برداری از امکانات موزه، کتابخانه‌ها و …، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تعریف پروژه‌های مشترک با هدف حفظ و احیای مواریث و مفاخر ورزشی و فرهنگی کشور، همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، مشارکت در اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و ورزشی و انتشار و تبادل کتب مربوط به مفاخر ورزشی ایران اشاره کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا