مرکزی

کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، حمیدرضا رضایی آشتیانی ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک اظهار کرد: استان مرکزی در اسناد بالادستی به دلیل صنعتی و معدنی بودن قطب ملی و فراملی در بخش‌های معدن، صنعت و معدن است و جایگاه ویژه‌ای چه از لحاظ مراکز صنعتی و معدنی و چه از لحاظ پتانسیل‌ها در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز دارد و می‌تواند به عنوان یکی از کارکردهای مهم اتصال در همایش‌ها و رویکردهای علمی دیده شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اراک سعی دارد در افق و چشم‌انداز بیست‌ساله خود با ایجاد ۱۰ دانشکده تخصصی و ۸ پژوهشکده و تعداد قابل توجهی مراکز علمی به رفع نیازهای فنّاورانه‌ای که در کشور است کمک کند.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: لازمه توسعه پایدار اقتصاد دانش‌بنیان که برای این بخش قطعاً فناوری حرف اول را می‌زند؛ فناوری که هرروز باید به دنبال نوسازی و ایجاد ایده‌های جدید باشد.

رضایی آشتیانی ادامه داد: قطعاً این کنفرانس‌ها و همایش‌ها زمینه را برای ایجاد بحث و تکنولوژی‌ها ایجاد می‌کند و امیدواریم بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و مجامع علمی و مراکز صنعتی و همچنین صنعتگران برجسته که در استان و کشور است استفاده کنیم.

دبیر اجرایی کنفرانس نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در دانشگاه ارتباط عمیق با صنعت است گفت: مرکزی ظرفیت بالایی در بخش صنعت دارد و کشکولی از صنایع را در شهرهای مختلف استان شاهد هستیم.

ابوالفضل حاجی‌زاده با بیان اینکه جدایی صنعت و علم به دلیل پیشرفت هرروزه علم امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک به منظور تعامل و انتقال آخرین یافته‌های علمی در حوزه صنعت در دو روز برگزار می‌شود؛ رشد راندمان سیستم‌های صنعتی و استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز تأثیر بسزایی در جامعه خواهد داشت.

وی افزود: ۶۱ مقاله برای رقابت به کنفرانس از دانشگاه‌های علم و صنعت، خواجه نصیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، تبریز، محقق اردبیلی، نوشیروانی بابل، صنعتی سهند، شهید بهشتی تهران، دانشگاه شهید رجایی، گلستان، سمنان، دامغان، زاهدان، دانشگاه صنعتی و شرکت ماشین‌سازی اراک و… ارسال شده و از این تعداد ۵۵ مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک بیان داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت دغدغه اصلی این همایش بوده و محورهای هشتگانه از جمله هوا و فضا، حمل و نقل، صنایع غذایی، نفت و گاز و پتروشیمی و…محورهای تعیین شده بوده‌اند.

حاجی‌زاده ادامه داد: در این راستا در حوزه انرژی ۲۳ مقاله، حوزه صنایع فلزی ۱۵ مقاله، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ۶ مقاله، حوزه هوا و فضا ۵ مقاله، حوزه حمل و نقل ۴ مقاله، سه مقاله در حوزه صنایع معدنی، حوزه بیومکانیک دو مقاله و یک مقاله هم در حوزه صنایع کشاورزی از سوی داوران پذیرفته شده که فقط ۳۵ مقاله به دلیل کمبود وقت در دو روز به‌صورت شفاهی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا