Categories: مرکزی

کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، حمیدرضا رضایی آشتیانی ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک اظهار کرد: استان مرکزی در اسناد بالادستی به دلیل صنعتی و معدنی بودن قطب ملی و فراملی در بخش‌های معدن، صنعت و معدن است و جایگاه ویژه‌ای چه از لحاظ مراکز صنعتی و معدنی و چه از لحاظ پتانسیل‌ها در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز دارد و می‌تواند به عنوان یکی از کارکردهای مهم اتصال در همایش‌ها و رویکردهای علمی دیده شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اراک سعی دارد در افق و چشم‌انداز بیست‌ساله خود با ایجاد ۱۰ دانشکده تخصصی و ۸ پژوهشکده و تعداد قابل توجهی مراکز علمی به رفع نیازهای فنّاورانه‌ای که در کشور است کمک کند.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: لازمه توسعه پایدار اقتصاد دانش‌بنیان که برای این بخش قطعاً فناوری حرف اول را می‌زند؛ فناوری که هرروز باید به دنبال نوسازی و ایجاد ایده‌های جدید باشد.

رضایی آشتیانی ادامه داد: قطعاً این کنفرانس‌ها و همایش‌ها زمینه را برای ایجاد بحث و تکنولوژی‌ها ایجاد می‌کند و امیدواریم بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و مجامع علمی و مراکز صنعتی و همچنین صنعتگران برجسته که در استان و کشور است استفاده کنیم.

دبیر اجرایی کنفرانس نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در دانشگاه ارتباط عمیق با صنعت است گفت: مرکزی ظرفیت بالایی در بخش صنعت دارد و کشکولی از صنایع را در شهرهای مختلف استان شاهد هستیم.

ابوالفضل حاجی‌زاده با بیان اینکه جدایی صنعت و علم به دلیل پیشرفت هرروزه علم امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک به منظور تعامل و انتقال آخرین یافته‌های علمی در حوزه صنعت در دو روز برگزار می‌شود؛ رشد راندمان سیستم‌های صنعتی و استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز تأثیر بسزایی در جامعه خواهد داشت.

وی افزود: ۶۱ مقاله برای رقابت به کنفرانس از دانشگاه‌های علم و صنعت، خواجه نصیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، تبریز، محقق اردبیلی، نوشیروانی بابل، صنعتی سهند، شهید بهشتی تهران، دانشگاه شهید رجایی، گلستان، سمنان، دامغان، زاهدان، دانشگاه صنعتی و شرکت ماشین‌سازی اراک و… ارسال شده و از این تعداد ۵۵ مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی فناوری‌های صنعتی در مکانیک بیان داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت دغدغه اصلی این همایش بوده و محورهای هشتگانه از جمله هوا و فضا، حمل و نقل، صنایع غذایی، نفت و گاز و پتروشیمی و…محورهای تعیین شده بوده‌اند.

حاجی‌زاده ادامه داد: در این راستا در حوزه انرژی ۲۳ مقاله، حوزه صنایع فلزی ۱۵ مقاله، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ۶ مقاله، حوزه هوا و فضا ۵ مقاله، حوزه حمل و نقل ۴ مقاله، سه مقاله در حوزه صنایع معدنی، حوزه بیومکانیک دو مقاله و یک مقاله هم در حوزه صنایع کشاورزی از سوی داوران پذیرفته شده که فقط ۳۵ مقاله به دلیل کمبود وقت در دو روز به‌صورت شفاهی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر…

6 ثانیه ago

«دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید

کتاب «دیکتاتوری با اخلاق سگی» با نگاهی طنز به وقایع زندگی صدام به قلم سیدسعید…

56 ثانیه ago

اصطلاح “حشاشین” مربوط به ترور فرماندهان صلیبی است

استاد تمام دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی می‌گوید اصطلاح «حشاشین» مربوط به حدود ۷۰ سال…

2 دقیقه ago

بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود

مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور در سفر یک روزه به مشهد مقدس در…

2 دقیقه ago

ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی

مبانی قانون در دولت‌های تازه تأسیس با مبانی قانون و نظام تربیت عمومی در کشورهایی…

2 دقیقه ago

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

10 دقیقه ago